Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad sades?Intressant inslag på Aktuellt ikväll om motstånd mot vindkraftutbyggnad i södra Sverige...
Bara för att media rapporterar på ett sätt betyder inte det att det sitter "något slags klimatetablissemang" bakom det. Luktar konspirationsteori för mig det där.Något slags klimatetablissemang tycks ha stipulerat att vår allt mer ökade aptit på energi bara ska tillfredsställas, och det tycks vara så att människor bara ska köras över.
Alla resonemang om att "vi" borde lägga om vår livsstil en aning, eller att energi också måste förflyttas (kraftledningar) tycks bannlysta.
Ingen konspiration, utan snarare ett tunnelseende hos våra politiker.Bara för att media rapporterar på ett sätt betyder inte det att det sitter "något slags klimatetablissemang" bakom det. Luktar konspirationsteori för mig det där.
Jag som ändå är aktiv i miljörörelsen på stor skala icke-politiskt ser definitivt att bredare diskussioner förekommer och tar upp alla perspektiv. Media däremot, i princip all media, är rädda för kritik mot status quo. SVT skrev ju till och med för några dagar sedan att icke-vålds aktioner från miljösidan är "odemokratiska", så de har väl tagit sin sida i saken. Men som sagt, vi som faktiskt är engagerade i de här frågorna ser definitivt nyanser och problem som måste lösas på andra sätt.
Där är vi överens.Ingen konspiration, utan snarare ett tunnelseende hos våra politiker.
Kan man kalla något för klimatvänligt, så gör man det, oavsett om det är långsiktigt bra eller ej, för miljö och klimat.
Image är viktigare än utfall.Ingen konspiration, utan snarare ett tunnelseende hos våra politiker.
Kan man kalla något för klimatvänligt, så gör man det, oavsett om det är långsiktigt bra eller ej, för miljö och klimat.
Kollade med Compricer och fick (med ett annat bolag) 60,39 öre ist för 64,45, så nu blir det byte..Vi har nu bundet på 1 år, på drygt 37 öre. Elområde 3. Det går dock ut sista januari, ingen rolig tid på året att behöva förhandla om.. Så kollade läget nu och tog ett erbjudande på drygt 64 öre (inkl moms), bundet i 3 år från 1 februari då. Vi har hög förbrukning (35-40 000 kwh/år), har dock precis beställt bergvärme då vår frånluftsvärmepump håller på att lägga av, så hoppas att den kommer gå ner en del av det..
14 dagars ångerrätt..vad tror ni? Är det blåst eller okej?
Som en liten fotnot är mina närmsta grannar verkligen typexemplet på Nimby-människor. Gröna vågare, men vindkraft är dåligt för de stör, och sopsortering i flerfack var tydligen också döden
Elområde 4 och har nu fått till ett avtal på 65 öre. vilket är mindre än hälften av spotpriset förra månaden.
Alltid något.
Det var bra. Billigast för oss just nu är 135 öre.Elområde 4 och har nu fått till ett avtal på 65 öre. vilket är mindre än hälften av spotpriset förra månaden.
Alltid något.
Fast du bor väl inte område fyra utan tre? Har du flyttat?Elområde 4 och har nu fått till ett avtal på 65 öre. vilket är mindre än hälften av spotpriset förra månaden.
Alltid något.
Jag band för några dagar sen i område 3, till 84öre i ett år (Det verkar sjunkit sen jag band, iaf de ettåriga)Har bundit vårt avtal i 1 år nu, elområde 3 till 71 öre/kWh. Känns överkomligt även om priserna skulle sjunka under nästa år.
3 kilometer är lite långt att dra faserna, annars kunde du köpt en plätt på rätt sida och grävt ned egen kabel…Min kommun är delad på mitten mellan elområde 3 och 4. Jag bor knappt 3 km från gränsen, på fel sida, vilket ger ett 75%(!) högre listpris hos mitt kommunala elbolag.
Tror nästan jag kan räkna hem ett par små 10 kV trafos...3 kilometer är lite långt att dra faserna, annars kunde du köpt en plätt på rätt sida och grävt ned egen kabel…