Det är ju precis detta: Vi är fria att välja vad vi vill göra - men är vi fria att VÄLJA VAD det är vi vill? Meningen kan låta luddig men tänk såhär: Jag är fri att välja att dricka rött vin istället för vitt. Men väljer jag verkligen fritt eller faller det röda mig mer i smaken? Dvs jag väljer inte alls fritt utan väljer efter mitt tycke och smak och mina preferenser. Preferenserna är sällan fria val.Men du är ju fri att göra precis hur du vill. Jag tror dock inte att du hade lyft frågan om kvinnofälla om du på allvar ansåg att ni hade en jämställd uppdelning? Om du tycker att ni har en jämställd uppdelning (på ert eget sätt) så vad är problemet?
Jag tycker ju att du beskriver något väldigt klassiskt. Om du läser dina egna inlägg och låtsas att de är skriva av någon annan - ser du inte hur uppenbart klassiskt det är?
Från mitt perspektiv sitter du redan djupt i kvinnofällan. Men om du är nöjd där så spelar ju inte min åsikt någon roll.
Vi tror att vi väljer att göra vissa saker av frihet att fatta egna beslut - men hur fritt är valet? Egentligen? I grund och botten styrs våra val av så otroligt många olika saker att till sist är det fria valet inte alls speciellt fritt utan baserat på annat, utan att vi ens tänker på det - och sällan vill tänka på det. Jag tror det gäller oss alla och kanske är det omöjligt att komma ifrån.