Sv: Ehh va?

Hon kan väl kräva vad hon vill, men jag skulle aldrig göra affärer med någon med sådana krav. Är jag fodervärd, (dvs på riktigt) så vill jag bestämma över hunden, medan uppfödaren har kvar avelsrätten. Inte mer än så. Om inte uppfödaren visar sig ha så bra ideer att de funkar så klart.

Kunde inte låtabli att skicka ett mail för att se om det är ett "troll" eller om det e ngn som serriöst menar de den skriver.
Får se om ja får svar...:cool:

Var det en italiensk vinthund? Då kan jag faktiskt förstå kravet. Vår rasklubb beskriver det nämligen som ett rasdrag. :D

På natten sover den i sängen, helst under täcket. Detta är ett rasdrag, som är närmast omöjligt att avvänja den ifrån. Under dagen vill den gärna ligga i soffan med en filt, som den kan "gräva" ner sig i.

http://www.sriv.se/page.php?5

Har man flera IG:s så behöver man dock inte ha dem i sängen då brukar de göra en egen "ormgrop".

Njae de va en chinese crested, men de kineser ja har träffat vill helst oxå vara under täcket ;) men att ha det som krav.... Tyckteatt annonsen verkade skum.. och inget svar har ja fått heller (lär inte få något).

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 478
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 700
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!