Eftervalssnack

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror nog de flesta centerpartister är tillräckligt förnuftiga för att inte vara "förnuftiga" på det sätt trollet menar.
Om det vore så, att de flesta centerpartister håller på "troll-linjen" så skulle Löfven sitta säkert i sadeln. Men istället så inser man vad det självskadebeteendet skulle innebära för partiet. Man har ju ett bra exempel i MP att tillgå, vad S-sammarbetet resulterade i Det är förmodligen av den anledningen både C och L tvekar i det längsta och eftersom de "trollar" ( fiskar) efter röster och är beroende av dessa så..... ;) ps slipa dina kniva så du får fler skarpa knivarr i din låda...det verkar behövas..

Senast ändrad:
Offerkoftan, svårigheten med logiskt tänkande och svårt att ta ansvar för vad man gör verkar sitta djupt även bland väljarna.

"
– Det känns helt för djävligt, rent ut sagt, säger Harriet Eriksson, 53 år och en av 1 135 627 som röstade på Sverigedemokraterna i riksdagsvalet.

Hon bor i villa i Strömsund med sin man Alf och arbetar på kommunens it-avdelning. Båda har röstat på SD sen åtminstone förra valet, säger hon. Vad de röstade på innan dess kommer hon inte ihåg.

Sammantaget ingen bra vecka för SD och dess väljare, och när Harriet Eriksson säger att det känns ”för djävligt” är det just detta hon syftar på:

– Att de inte får i någonting. Jag tror för det första att det är valfusk, vilket bara det är hemskt. Det känns väldigt oroligt allting just nu.

– Jag trodde inte att SD skulle vinna, det blir nästa gång om fyra år. Men eftersom de fått så många röster borde andra samarbeta med dem.

"

PS. Jag kan garantera att inte heller V inte kommer att stödja eller samarbeta med M även om M får 99% av rösterna. DS.

[QUOTE="sjoberga, post: 18703432, member: 6843"}

PS. Jag kan garantera att inte heller V inte kommer att stödja eller samarbeta med M även om M får 99% av rösterna. DS.[/QUOTE]

Varför skulle M någonsin göra det :eek:? V är väl så långt till vänster man kan komma.

[QUOTE="sjoberga, post: 18703432, member: 6843"}

PS. Jag kan garantera att inte heller V inte kommer att stödja eller samarbeta med M även om M får 99% av rösterna. DS.

Varför skulle M någonsin göra det :eek:? V är väl så långt till vänster man kan komma.[/QUOTE]

Självklart gör de inte det och av exakt samma anledning samarbetar inte övriga partier med SD, de står alltför långt i från varandra i grundläggande ideologi

Varför skulle M någonsin göra det :eek:? V är väl så långt till vänster man kan komma.

Nja man kan nog komma betydligt mer till vänster än V...och det finns väl grupperingar med betydligt mer utflippade åsikter än SD. Men en fråga som visar hur det svänger. Jämför SD:s hållning visavi migration 2014 och jämför den med den politik som S/MP genomdrev under förra mandatperioden :angel:

Nja man kan nog komma betydligt mer till vänster än V...och det finns väl grupperingar med betydligt mer utflippade åsikter än SD. Men en fråga som visar hur det svänger. Jämför SD:s hållning visavi migration 2014 och jämför den med den politik som S/MP genomdrev under förra mandatperioden :angel:
SDs hållning att invandrare inte passar in i Sverige och hest ska utvisas?

Den har inget annat parti närmat sig vad jag vet , kanske möjligen M och Kd men jag tvivlar på det.

SDs hållning att invandrare inte passar in i Sverige och hest ska utvisas?

Den har inget annat parti närmat sig vad jag vet , kanske möjligen M och Kd men jag tvivlar på det.
Har SD Sagt att invandrare, som grupp ska utvisas, skulle vara intressant att avföra det som fake news men du har måhända källa på det. Men då framförde SD väl krav på att svensk migrationspolitik skulle anpassas till eu genomsnitt och helst lägre...och vad beslutade Soch MP om ;)

Tulip skrev:

Nu ser det ut som att det var jag som skrev detta, det gjorde jag alltså inte. jag kommenterade detta påstående.

Har SD Sagt att invandrare, som grupp ska utvisas, skulle vara intressant att avföra det som fake news men du har måhända källa på det. Men då framförde SD väl krav på att svensk migrationspolitik skulle anpassas till eu genomsnitt och helst lägre...och vad beslutade Soch MP om ;)
JÅ nämner det i intervju på intervju att han inte vill ha flyktingar att ingen borde släppas in och att alla problem för Sverige skulle försvinna om vi inte hade invandrare (eller snarare att problemet man diskuterar för sekunden inte skulle finnas om invandringen var 0". Det är liksom SDs huvudfråga. Har du verkligen lyckats missa den? Hela partiprogrammet genomsyras "Sverige åt svenskarna".

JÅ nämner det i intervju på intervju att han inte vill ha flyktingar att ingen borde släppas in och att alla problem för Sverige skulle försvinna om vi inte hade invandrare (eller snarare att problemet man diskuterar för sekunden inte skulle finnas om invandringen var 0". Det är liksom SDs huvudfråga. Har du verkligen lyckats missa den? Hela partiprogrammet genomsyras "Sverige åt svenskarna".
En källa nämner vem som sagt vad, när och var jag kan finna denna text..så jag väntar fortfarande :sneaky: SD partiprogram genomsyras av en nationell protektionistisk inställning. Vilken jag inte delar. däremot delar jag den inställning som numera en klar majoritet i riksdagen delar, den att vi inte kan ha en generösare flyktingpolitik än övriga EU. Och den delar ju även S och MP.

En källa nämner vem som sagt vad, när och var jag kan finna denna text..så jag väntar fortfarande :sneaky: SD partiprogram genomsyras av en nationell protektionistisk inställning. Vilken jag inte delar. däremot delar jag den inställning som numera en klar majoritet i riksdagen delar, den att vi inte kan ha en generösare flyktingpolitik än övriga EU. Och den delar ju även S och MP.
Källa SDs partiprogram partiledardebatten samt 99% av intervjuerna med JÅ (om inte fler). Du kan inte ha missat SDs inställning till flyktingar, de ska inte få komma hit, de passar inte in - ingen ska få uppehållstillstånd, de bär inte med sig den svenska kulturen i sina gener. Det är för övrigt huvudorsaken att flertalet partier inte vill samarbeta med SD på något plan, och grundorsaken till problemen att bilda regering.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Om du siar fram till en 10 september, hur tror du det har gått i valet? Alltså inte hur du vill att det ska gå... Kommer SD få över 20%...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 650
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar