Skulle också helst se en blocköverskridande koalition, men det tror jag tyvärr inte kommer hända.S blir väl störst tror jag, sedan M och sedan SD
Tror KD kommer precis kommer klara sig över strecket. Men mig gör det inget om de åker ur! Vad tillför dom i dagens samhälle? Kan inte komma på en enda sak faktiskt.
Tror V kommer gå framåt i detta valet , kanske även tyvärr MP
Skulle vilja se en blocköverskridande konstellation mkt hellre än att S ska regera med V och MP. Lite synd tycker jag faktiskt om S
Tror på regeringsskifte !
Jag tror Moderaterna hellre tar stöd av SD än låter S fortsätta i regering en mandatperiod till. Så min gissning är borgerlig regering som stöttas av SD i utbyte mot att de driver en mer främlingsfientlig politik. Och att C och L visserligen tycker att det är fullständigt mot deras principer på alla plan, men i praktiken går med på det för att inte orsaka regeringskris.
Värsta scenariot är att SD bildar regering tillsammans med M, med Jimmie Åkesson som statsminister. Jag vill ju ändå hoppas och tro att det inte blir så, men så tänkte ju amerikanarna inför presidentvalet 2016 också.