Eftermagar?

Sv: Eftermagar?

Det där är ju inget, du ser ju bara lite fint smårund ut :) Kommer alldeles säkert försvinna av sig själv.

Min mage däremot ser ut som filiduttans. Med massor av bristningar till långt upp mot revbenen. Jag tror inte jag törs lägga ut någon bild *brr*

Inget att skämmas för, du är ju jättefin!

Jag gick upp 15 kg med min dotter 2004 (var 34 år), efter 3 månader med vanlig mat+ amning hade jag 4 kg kvar. Då tog jag mig i hampan o gick med i VV för de sista... Och gick UPP 6-7 kg! O de reagerade inte, trots att jag följde anvisningarna o vägde mig regelbundet. Jag SKULLE äta ofantligt mycket för att inte skada barnet, o jag vågade inget annat. Fick ny "vägledare" och hon skrek till när hon såg hur mycket jag hade kämpat i mig och sänkte direkt med 12 poäng. Så ledsen jag blev, så mycket jag hade betalat o kämpat! Ringde deras HK o fick... 100 kr tilbaka.

Lägger in lite bilder på min mage... barnen är 3,5 år o 9 månader gamla:)

Jag kan vara med i denna klubb.
Jag har massor med bristningar och överskottshud.
Trots att jag fortfarande har rejäl övervikt(+20-25kg) så fyller jag inte ut magen.

Gick upp 35kg med första sonen, har bristningar både vågrätt och lodrätt på armar, ben, bröst och massor på mage (haha, magrutor av något slag i alla fall).
Mamma fick inga bristningar med två barn, syrran fick en på bröstet som hon bölade rejält om...då kavlade jag upp tröja och bad henne vara tyst (vi var gravid samtidigt). Hon blev tyst i alla fall.:devil:
Vid andra graviditeten fick jag i alla fall inga fler bristningar, fyllde inte ens ut hela magen trots att jag vägde massor och hade en jättemage.
Äldsta sonen är 9år och lillebror är 3år.

Min mage ska också opereras bort om ca. 10kg!!
(ser idag ut ungefär som filiduttans 80kg bilder)
Bilder vågar jag mig nog inte på...

Hej!

Jag födde min son (första barnet) i onsdags (17/10). Gick upp 20 kg under graviditeten, svullnade rejält på slutet men gick ner ca 10 kg på BB (stannade 5 dagar), kände mig hur smal som helst och tvingade sambon att ta kort. Hmm, det fanns dock allt en hel del mage kvar :angel:.

Strax före förlossning:

Magensidanbf.jpg

Magenframifrnbf.jpg

Några dagar senare:

Magensidanefterbf.jpg

Magenframifrnefterbf.jpg

kände mig hur smal som helst och tvingade sambon att ta kort. Hmm, det fanns dock allt en hel del mage kvar :angel:.

Åh, visst är magen mysig när den är sådär mjuk och degig, men ändå så himla lätt att bära.:love: Jag kände mig oxå smal direkt efter förlossningen. Jag såg ju inte smal ut, men skillnaden i känslan är ju så enorm.

Njut av din efter-mage! Så mjuk och go blir den kanske aldrig igen.

Jag har alltid haft ganska platt mage, och det är jag i och för sig glad för, men det var faktiskt himla mysigt, tyckte både maken och jag, att ha en liten mjuk bulle på magen en tid.

Snart får jag en sådan mage igen!:bump:Bara en månad kvar till nästa bebis...

kl

Kan man sova på magen direkt efter man fött barn? Jag längtar.... Eller så är det bara för att gräset är grönare på andra sidan... Eller så är det för att det är så förbaskat tråkigt att sova på sidan...

Jag kunde inte sova på sidan med mina jättetuttar.
Dom stod rätt ut åt alla hål, öven under armhålorna. Så då var rygg det enda alternativet.
Jag avskyr att sova på rygg:mad:

Däremot kunde jag sova på mage ända till typ sista veckan under graviditeten:)

jag har knappt några kvar nu efter op :banana: , ja dom syns inte lika mkt nu i vart fall å magen är lite fastare ;) fast då hänger ju allt annat :rofl:

Filiduttan!
Kan du inte lägga upp före och efterbild i ett och samma inlägg?
I en annan tråd var det andra som frågade om du var färdigopererad och jag vet att jag sett en efterbild men minns inte vart?
Har skummat igenom denna tråd men inte sett ngn?
Minns bara att du blev hur fin som helst :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 705
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 365
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 088
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024