M
Malinigbg
Sv: Eftergift o stöd
Svarade till fel person, skulle svara Carmenzita...
Svarade till fel person, skulle svara Carmenzita...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Malinigbg skrev:Kanske skiljer det sig mellan de westernryttare du har på din hemmaplan och de jag har på min?
Sen skulle jag inte vilja påstå att det är HELT utan stöd man strävar efter?! Tygeln är kommunikationen med hästen, tappar du den så har linjen/kontakten brutits.
Malinigbg skrev:Svarade till fel person, skulle svara Carmenzita...
sasucatu skrev:Det är ju ofta mindre "krig" på bukefalos om hur man ska rida sin häst, western, dressyr, barock osv. Ngt som är en ganska stor skillnad (mellan engelsk o de andra ovan nämnda)är ju det här med eftergift, både i hand o ben. Har haft rätt många diskussioner med kompisar som föredrar den engelska ridningen, men egentligen aldrig fått ngt tillfredsställande svar på min fråga. VARFÖR vill ni (många) ha ett STÖD i handen när ni rider? Detta är absolut ingen kritik eller så, men det vore intressant att veta just VARFÖR, med tanke på att det GÅR att rida utan stöd.
En annan fråga är den här sk "eftergiftsskalan", vad anser ni om den?
seejii skrev:Skillnaden är att jag idag släpper henne... Frihet på eget ansvar??? hehe
sasucatu skrev:En annan fråga är den här sk "eftergiftsskalan", vad anser ni om den?