Efter abort, lite komplikationer :/

Hoppas det bara är ngt tillfälligt. Vet inte vart jag ska vända mig direkt, ungdomsmottagningen?
Nu kom det klumpar stora som halva min knytnäve, jag är inte känslig eller så men det, det var så jävla äckligt att det blev för mkt för mig tillomed..

@Blueberry
Antagligen är det väl bara att kroppen testar funktionerna men det känns kontraproduktivt eftersom det konstiga oregelbundna beteendet stressar mig ännu mer :p

Ring kvinnoklinikens gynmottagning på måndag. Blir du sämre får mer ont ikväll eller i helgen så ringer du gynakuten. (ibland behöver man ringa via 1177, vilket är fallet inom mitt landsting och de kan förvisso vara lite korkad frågvisa ibland men oftast så är det "behagligare" att ta sånt här med dom än med vårdcentral, för på gyn är ju underlivsproblem deras specialitet och inget konstigt. På vårdcentralen kan jag tycka att de inte har koll på sånt här och frågar så mycket redan i telefon att man blir irriterad...)
Oavsett vilket så kan jag nog påstå att jag övervägande fått bästa bemötandet på mitt sjukhus gynakut vs andra mottagningar/kliniker inom sjukhuset och då har jag varit runt en del pga min bindvävssjukdom samt ridolycka.

Ring kvinnoklinikens gynmottagning på måndag. Blir du sämre får mer ont ikväll eller i helgen så ringer du gynakuten. (ibland behöver man ringa via 1177, vilket är fallet inom mitt landsting och de kan förvisso vara lite korkad frågvisa ibland men oftast så är det "behagligare" att ta sånt här med dom än med vårdcentral, för på gyn är ju underlivsproblem deras specialitet och inget konstigt. På vårdcentralen kan jag tycka att de inte har koll på sånt här och frågar så mycket redan i telefon att man blir irriterad...)
Oavsett vilket så kan jag nog påstå att jag övervägande fått bästa bemötandet på mitt sjukhus gynakut vs andra mottagningar/kliniker inom sjukhuset och då har jag varit runt en del pga min bindvävssjukdom samt ridolycka.

Låter som en bra plan :) fick ett svagt positivt grav-test idag. Vilket känns sjukt osannolikt och skulle det ens stämma är jag i v 7, 8 eller 9. När jag faktiskt var gravid testade jag i vecka 7 (? Hade gått fyra hela veckor + nån dag och så lägger man väl på två veckor, skitsamma) och fick positivt direkt.
Kan man be om ultraljud? Bara för att få se att det är tomt? För med tanke på hur mkt det blöder hit och dit så känns ju graviditet uteslutet. Plus att då "kändes" det i kroppen, det gör det inte nu alls. Känner mig jätte-gnällig men tycker det här är äckligt och handikappande :p

Ja, kräv en ordentlig undersökning.
Om jag var du skulle jag ringa akutgyn och vara dramatisk nu, för att komma in till CSK där de har allt i stället för att behöva åka till VC under veckan.

Oj, fortfarande plus? Du måste ju ha rester kvar eller nåt? Till gyn med dig.

Det är det som är så konstigt för på gyn i början av augusti (typ mitten tillomed kanske?) så fick jag minus så har ju fått minus emellan. Men testade med såna där stickor nu och det är möjligt att jag utförde testet fel eller ngt ;p

@Blueberry
Kan man boka tid via akutgyn till CSK? Känns inte som att det är superallvarligt att jag måste in nu, men till veckan bör jag ju pallra mig dit och få allt kollat. Om jag berättar att det blöder massa + klumpar + att jag tycker det är jobbigt så borde jag ju få hjälp. Kanske är som Girasol skrev ett väldigt lätt avhjälpt problem.

Det är det som är så konstigt för på gyn i början av augusti (typ mitten tillomed kanske?) så fick jag minus så har ju fått minus emellan. Men testade med såna där stickor nu och det är möjligt att jag utförde testet fel eller ngt ;p

@Blueberry
Kan man boka tid via akutgyn till CSK? Känns inte som att det är superallvarligt att jag måste in nu, men till veckan bör jag ju pallra mig dit och få allt kollat. Om jag berättar att det blöder massa + klumpar + att jag tycker det är jobbigt så borde jag ju få hjälp. Kanske är som Girasol skrev ett väldigt lätt avhjälpt problem.

Ring in och säg att du är orolig och tycker att det är jobbigt.
Berätta om aborten och komplikationerna efteråt och att du just nu har väldigt konstig mens, samtidigt som gravtestet du gjorde i dag visade positivt. Har du ont också? I så fall borde de vara väldigt intresserade av att få in dig.

Ring in och säg att du är orolig och tycker att det är jobbigt.
Berätta om aborten och komplikationerna efteråt och att du just nu har väldigt konstig mens, samtidigt som gravtestet du gjorde i dag visade positivt. Har du ont också? I så fall borde de vara väldigt intresserade av att få in dig.

Inte jätteont, lite ont av och till i magen och ehh nedre delar. Ungefär som när man haft sjukt jäkla mkt sex under en helg eller så :o:p Får ringa på måndag, de kanske har varit med om mer eller mindre samma innan och kan ha ngt hum om hur jag ska lösa det.

Fast jag har väldigt svårt att tro att du skulle ha fått till ett plus genom att göra testet fel. Var det inte så att du hade oskyddat sex efter aborten? Tänk om du är gravid igen?

Tycker det låter som om du har ett pågående missfall.
Om du emellan aborten haft minus och nu plus igen.
Störtblöder och det kommer klumpar.
Du borde kolla upp dig....
Exakt vad jag tänkte skriva.

Det är inte normalt att få negativt och sedan testa positivt igen.

@BernT har du koll på vilka tester du testat med? Finns vissa som är mer känsliga än andra och det skulle kunna vara en förklaring även om jag inte riktigt tror på den förklaringen.

Exakt vad jag tänkte skriva.

Det är inte normalt att få negativt och sedan testa positivt igen.

@BernT har du koll på vilka tester du testat med? Finns vissa som är mer känsliga än andra och det skulle kunna vara en förklaring även om jag inte riktigt tror på den förklaringen.

Första gången i juni beställde jag såna stickor. Sekunden efter så insåg jag att jag inte pallade vänta tills de kom utan åkte till Apoteket och köpte clearblue digitalt. Det tog inte många sekunder innan "gravid 3+" dök upp.

Så nu hade jag såna stickor kvar sen juni och tänkte att "äh testar väl då" och fick svagt plus.

Testat flera stycken nu och svaga plus på alla. Fick såna gröna stickor av en kompis (ägglossningstest väl) och de var också positiva. Så jag tror väl mest det är hormoner som goes bananas, har varit och är rätt stressad av olika anledningar sen några veckor tillbaka så det kanske är det som utlöser allt.
Får ta tag i det på tisdag med att gå till gyn, imorgon är jag borta från 10-02 ungefär :/

Första gången i juni beställde jag såna stickor. Sekunden efter så insåg jag att jag inte pallade vänta tills de kom utan åkte till Apoteket och köpte clearblue digitalt. Det tog inte många sekunder innan "gravid 3+" dök upp.

Så nu hade jag såna stickor kvar sen juni och tänkte att "äh testar väl då" och fick svagt plus.

Testat flera stycken nu och svaga plus på alla. Fick såna gröna stickor av en kompis (ägglossningstest väl) och de var också positiva. Så jag tror väl mest det är hormoner som goes bananas, har varit och är rätt stressad av olika anledningar sen några veckor tillbaka så det kanske är det som utlöser allt.
Får ta tag i det på tisdag med att gå till gyn, imorgon är jag borta från 10-02 ungefär :/
Men jag förstod det som att du testat minus innan du testade svagt plus nu?

Har du gjort ett gravtest som klart och tydligt visat minus efter aborten? (Och vilket märke var det då?)

Ältester kan du testa svagt positivt när som i månaden utan att något är fel.

Graviditetstester kan du bara testa positivt om du är gravid och det beror inte på någon hormonell obalans. (Förvisso finns det vissa sjukdomar och mediciner som gör att du har hCG i kroppen men det hör ändå till det ovanliga).

När jag var på koll testade de där, och sa att det var minus. Jag såg aldrig vad det var de använde. Så vet inte märke men en kompis som pluggar till barnmorska sa att de använder såna där stickor?

Jag tror och hoppas väl på att det hela beror på stress. Har nog varit mer stressad än jag tror, senaste veckorna har jag knappt orkat något. Den här veckan sov eller vilade jag nästan mer eller mindre dygnet runt. Plus sån oros-känsla i kroppen, typiskt stress för min del. Typ att jag vet att jag har tusen grejer jag måste göra. Men jag orkar ingenting så skjuter på det och blir ännu mer stressad för nu ska jag hinna allt på en dag mindre och så fortsätter det så :p

När jag var på koll testade de där, och sa att det var minus. Jag såg aldrig vad det var de använde. Så vet inte märke men en kompis som pluggar till barnmorska sa att de använder såna där stickor?

Jag tror och hoppas väl på att det hela beror på stress. Har nog varit mer stressad än jag tror, senaste veckorna har jag knappt orkat något. Den här veckan sov eller vilade jag nästan mer eller mindre dygnet runt. Plus sån oros-känsla i kroppen, typiskt stress för min del. Typ att jag vet att jag har tusen grejer jag måste göra. Men jag orkar ingenting så skjuter på det och blir ännu mer stressad för nu ska jag hinna allt på en dag mindre och så fortsätter det så :p
På gravtest får du inte positivt utslag pga stress. Gravtest reagerar på hormonet hCG. Detta finns endast i kroppen då du är gravid.

De stickor som brukar användas hos BM reagerar oftast på 25-50mlU/ml.

De billiga man köper på nätet brukar reagera på 25. Men det finns vissa märken och enskilda tester (av dom som reagerae på 25) som reagerar på så lågt som 10.

Det bästa du kan göra är att be dom ta ett blodprov. Ditt hCG borde då vara 0 (ibland kan det vara 1-2 och räknas då ofta som 0).

Ja nu ska ju inte jag skrämma upp dig, men jag har nog blött minst hälften av alla mina graviddagar denna graviditeten och är halvvägs genom v 17 nu. Och det kommer allt från rött med klumpar, till mörkbrunt med tjockare konsistens men har ändå ett litet pickande hjärta.. Förutom att en bäbis dött. (tvillingar från början) Vill du följa eländet så kan du läsa i tråden vårföräldrar 2015.

Så ta du och ring gyn och be att få en undersökning inkl vul. för säkerhets skull.

När jag hade mitt sista missfall/utomkveds testade jag negativt hos gyn men positivt en dryg vecka senare och även positivt på sjukhuset.

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det...
Svar
0
· Visningar
3 305
Senast: Fibusen
·
Äldre Startar en ny tråd och förklarar hela händelseförloppet igen.. Jag har precis genomgått en medicinsk abort och anser nog att det...
Svar
6
· Visningar
4 060
Gravid - 1år I måndags kväll, vid 18-tiden, fick jag en pytteliten blödning och sen tog "mensvärken" i rejält under några timmar. Efter 3 timmar...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 923
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 512
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar