Efter abort, lite komplikationer :/

När jag hade mitt sista missfall/utomkveds testade jag negativt hos gyn men positivt en dryg vecka senare och även positivt på sjukhuset.
Du fick väl göra flera blodprov innan man verkligen var säker på att du inte var gravid på något sätt? Gick inte hCGt upp en gång tom?

Ja nu ska ju inte jag skrämma upp dig, men jag har nog blött minst hälften av alla mina graviddagar denna graviditeten och är halvvägs genom v 17 nu. Och det kommer allt från rött med klumpar, till mörkbrunt med tjockare konsistens men har ändå ett litet pickande hjärta.. Förutom att en bäbis dött. (tvillingar från början) Vill du följa eländet så kan du läsa i tråden vårföräldrar 2015.

Så ta du och ring gyn och be att få en undersökning inkl vul. för säkerhets skull.

Igår slutade det blöda vid lunchtid. Halleluja tänkte jag. Sen började det forsa idag vid lunch, självklart var jag inte hemma heller då... Kul. Men ganska exakt 24 timmar var det uppehåll.
Så ska antagligen in på fredag för koll, om de kunde klämma in mig, annars är det ett par veckors väntan. Så bara vänta antar jag.

Tjaa jag vet inte. Om det är missfall vill jag inte veta. Hellre bara låta naturen ha sin gång och intala mig att det bara var hormoner som gjorde att det blödde hejvilt.

Men det är klart, utomkveds är väl farligt så att stoppa huvudet i sanden är ju ingen vidare taktik.

Men! Är du på riktigt? O_o Varför dra ut på det för? Det känns som du säger själv att du bara stoppar huvudet i sanden. Det skulle kunna vara vad som helst,kanske något som gör så att du i framtiden inte kan få barn öht. Vad är det som blir bättre av att avvakta?! Köp ett digitalt test,då får du svart på vitt om du är gravid eller inte,är du gravid så kan du faktist åka till gynakuten och be om nytt UL eller något för att fastställa vad som händer igentligen! Jag hade inge problem att få det kollat när jag var gravid,hade själv kraftig smärta en dag,och min mamma har fått utomkveds en gång när hon var yngre,så vi var rädda att vi också drabbats. Jag fick självklart komma in på direkten,men allt såg bra ut tack och lov.

Men jag hade aldrig,aldrig stoppat huvudet i sanden och hoppas att det löser sig typ,du är en vuxen människa,och det är dags att ta lite ansvar!

Men jag hade aldrig,aldrig stoppat huvudet i sanden och hoppas att det löser sig typ,du är en vuxen människa,och det är dags att ta lite ansvar!
Jag tror inte sånt där funkar särskilt bra för att peppa någon att göra något som den tycker är svårt. Till att börja med är det TS kropp och TS beslut. Du kan tycka att hon bör göra något men du kan knappast säga att hon är ansvarslös om hon inte gör som du tycker. TS har varit i kontakt med gyn vad jag förstår och de ska försöka ordna en tid åt henne, alltså gör hon något för att kolla upp detta.

@BernT Vad sa gyn? Vill de att du testar dig? Hur kan de tycka att du ska gå runt och blöda så där kanske ett par veckor utan att få det kollat?

Jag tror inte sånt där funkar särskilt bra för att peppa någon att göra något som den tycker är svårt. Till att börja med är det TS kropp och TS beslut. Du kan tycka att hon bör göra något men du kan knappast säga att hon är ansvarslös om hon inte gör som du tycker. TS har varit i kontakt med gyn vad jag förstår och de ska försöka ordna en tid åt henne, alltså gör hon något för att kolla upp detta.

@BernT Vad sa gyn? Vill de att du testar dig? Hur kan de tycka att du ska gå runt och blöda så där kanske ett par veckor utan att få det kollat?

De sa inget om att testa mer. Sa att jag fått ett svagt plus och det verkade de nöjda med. De ville väl mest lugna, sa att det är sånt som händer, att det är heeelt normalt. Fast å andra sidan, säger de att det låter illa hade jag ju fått halvt panik och det vill de väl undvika.

Och @Fibusen jag vet att det är dumt. Jag är i vanliga fall en så som tar tag i saker. Senaste månaderna har jag varit helt tvärtom, skjuter upp allt i absurdum. Så även detta, jag kommer ta tag i det, men det kanske tar några dagar.

Tycker jag låter bra. Det kan bli farligt det där om det nu skulle vara utomkveds. En vän till mig höll på att stryka med då det brast. Det är som sagt inget att stoppa huvudet i sanden för,utan det måste kollas.

Vad var det de menade är normalt? Att du har ett plus efter aborten? Att du är gravid men det är normalt att blöda? Att mensen strular?

Tycker jag låter bra. Det kan bli farligt det där om det nu skulle vara utomkveds. En vän till mig höll på att stryka med då det brast. Det är som sagt inget att stoppa huvudet i sanden för,utan det måste kollas.
Men varför kräver inte gyn in henne på en gång för då? Om hon nu riskerar att dö, menar jag.

Det kan ju i och för sig vara så att gyn inte riktigt vet och förstår ts situation. Att hon haft negativt, och nu plus igen.

Men! Är du på riktigt? O_o Varför dra ut på det för? Det känns som du säger själv att du bara stoppar huvudet i sanden. Det skulle kunna vara vad som helst,kanske något som gör så att du i framtiden inte kan få barn öht. Vad är det som blir bättre av att avvakta?! Köp ett digitalt test,då får du svart på vitt om du är gravid eller inte,är du gravid så kan du faktist åka till gynakuten och be om nytt UL eller något för att fastställa vad som händer igentligen! Jag hade inge problem att få det kollat när jag var gravid,hade själv kraftig smärta en dag,och min mamma har fått utomkveds en gång när hon var yngre,så vi var rädda att vi också drabbats. Jag fick självklart komma in på direkten,men allt såg bra ut tack och lov.

Fast att man får komma in på direkten är INTE självklart. Inte det allra minsta.

När jag hade alla symtom på livmoderinflammation ville gynnar ändå att jag skulle gå till VC och lämna urinprov för det var nog UVI. Som tur var hade BB folket sagt åt mig att propsa på att få komma in och jag blev inlagd på studs med antibiotika IV.

Min erfarenhet är att de gärna lyssnar på det mildaste och inte tar in om de slipper.

Nånting är ju tok så jag skulle se till att jag fick komma in så snart som möjligt.

Vad var det de menade är normalt? Att du har ett plus efter aborten? Att du är gravid men det är normalt att blöda? Att mensen strular?

Plusset trodde de är pga ny graviditet. Och blödandet var normalt/sånt som händer men att det ska kollas upp. Dock tyckte de inte att det var akut. Om det inte är ny graviditet så är det hormoner/stress som gör att det blöder som det gör och det kommer isåfall ge sig inom sex månader (vilket också var heeeelt normalt tydligen). Känns ju kul att ha det såhär i sex månader isåfall :/ menmen får väl en tid denna eller nästa vecka.

jaha så om det är en ny graviditet så är du ev i sjätte månaden då det ger sig eller tror de att det blir ett missfall? Tro är att inte veta och önskar man inte sin graviditet så lär ju 6e månaden vara lite sent att göra något åt det hela liksom. Kändes lite konstigt för i min värld -om man vill göra abort - så vill man göra den så tidigt som möjligt och nån vecka hit och dit kan göra skillnad, givetvis beroende på vilken vecka man är i. Men nu är jag ju inte rätt person att argumentera om saken en hormonstinn dag och när man kämpar med näbbar och klor för att den lill* krabat som fortfarande lever ska stanna kvar i min mage och göra det lika länge till. Men oavsett så tycker jag de verkar nonchalanta på din gyn.... Fast det tycker jag om min också idag... Så lika bra jag tiger ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det...
Svar
0
· Visningar
3 305
Senast: Fibusen
·
Äldre Startar en ny tråd och förklarar hela händelseförloppet igen.. Jag har precis genomgått en medicinsk abort och anser nog att det...
Svar
6
· Visningar
4 060
Gravid - 1år I måndags kväll, vid 18-tiden, fick jag en pytteliten blödning och sen tog "mensvärken" i rejält under några timmar. Efter 3 timmar...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 923
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 512
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9