Efter abort, lite komplikationer :/

Okej varning för äckligt och intimt hehe... Kände inte för att posta ny tråd så fortsätter här..

Min kropp verkar ballat ur lite, eller rätt mkt. Senaste 5-6 åren har jag haft superregelbunden mens, alltid 30-31dagar och sjukt lite blod. Aldrig mensvärk.

Nu har jag i flera veckor haft som mensvärk typ riktigt jäkla ont, lika ont som de få veckorna jag var gravid, ont i livmoder-området, ljumskarna och typ blygdben? (Google sa att det hette så ;p) just precis nu är det området vid blygdbenet som gör ont.

Det blöder helt super-konstigt.
Mens 20-25 aug sen 14-19 sept sen började det idag igen?
Och det kommer mycket och det är supermörkt. Har blött igenom kläder tillomed, aldrig någonsin hänt innan :/ plus måste kissa hela tiden så tänkte uvi först men det svider inte eller ngt :p

Googlat lite och endometrios kommer ju upp men det känns inte rätt, aldrig haft ont eller oregelbunden mens innan så varför skulle jag helt plötsligt få endometrios nu?

Käkar inga piller, kände att jag inte vill för ligger ändå inte med ngn. Aldrig haft några biverkningar innan av ppiller men ville ändå inte äta hormoner i onödan.

Så, 1, är det normalt? 2, bör jag uppsöka läkare?

Okej varning för äckligt och intimt hehe... Kände inte för att posta ny tråd så fortsätter här..

Min kropp verkar ballat ur lite, eller rätt mkt. Senaste 5-6 åren har jag haft superregelbunden mens, alltid 30-31dagar och sjukt lite blod. Aldrig mensvärk.

Nu har jag i flera veckor haft som mensvärk typ riktigt jäkla ont, lika ont som de få veckorna jag var gravid, ont i livmoder-området, ljumskarna och typ blygdben? (Google sa att det hette så ;p) just precis nu är det området vid blygdbenet som gör ont.

Det blöder helt super-konstigt.
Mens 20-25 aug sen 14-19 sept sen började det idag igen?
Och det kommer mycket och det är supermörkt. Har blött igenom kläder tillomed, aldrig någonsin hänt innan :/ plus måste kissa hela tiden så tänkte uvi först men det svider inte eller ngt :p

Googlat lite och endometrios kommer ju upp men det känns inte rätt, aldrig haft ont eller oregelbunden mens innan så varför skulle jag helt plötsligt få endometrios nu?

Käkar inga piller, kände att jag inte vill för ligger ändå inte med ngn. Aldrig haft några biverkningar innan av ppiller men ville ändå inte äta hormoner i onödan.

Så, 1, är det normalt? 2, bör jag uppsöka läkare?

Men har de inte skrapat resterna du skriver om? De kanske behöver göra om det? Jag fick så efter abort, började efter några v(eller ett par, minns inte nu, många år sen) blöda ymnigt, fick också propsa på akuten där de sade att det är normalt, men ultraljudade till sist och såg rester. Då fick jag göra ny skrapning plus antibiotika...

@minimal

Nej, fick sammandragande tabletter som skulle göra av resterna. Det har gått 10 veckor sen aborten. Det känns som det måste ha gått över vid det här laget.
Fick massa antibiotika också såklart.

Kanske borde ringa imorgon och få nån tid till veckan. Borde kunna gå till ungdomsmottagningen, borde räcka.

Du bör kolla upp det,men vill endå säga att när jag slutade med mina p-piller så fick jag betydligt mer mens,och jätteoregelbunden,och mensvärken var hemsk. Efter graviditeten så gjorde inte värken lika ont,men blödde extremt mycket,lite oregelbunden (kunde diffa 7 dagar ca),men jag fick lov att ha både tampong och binda på natten. Nu äter jag p-piller igen,inge ont alls,och nu kan jag nästan klara mig med enbart trosskydd under hela mensen. Är väll dag två jag måste ha en tunn binda eller minsta tampongen,men annars så räcker det med trosskydd.

Men eftersom du gjort en abort som det vart lite komplikationer av så skulle jag kolla upp det iaf! :)

@Fibusen

Inte käkat ppiller sen maj ungefär.
Har i flera år käkat det av och till utan problem, typ att jag glömt i ett halvår och sen börjat Igen, utan några biverkningar alls. Men nu har jag inte ätit det alls sen maj. Förutom dagen efter aborten, då tog jag ett piller och sen kom jag fram till att jag ville ha något annat alternativ. Vilket har jag inte direkt kommit fram till än.

Bara försöka boka ngn tid. Behöver ju ingen akuttid iaf för så illa är det ju inte.

Jag blev ju skrapad vid mitt MA i december och blödde som en gris i veckorvis efter, en dag kom det ut en massa rester och först någon vecka efter det så lugnade det sig.
Nu till lite äckligheter: lukta på din blödning, för i regel -om det är en infektion så känns det på lukten. Har du väldigt ont och/eller får feber så ska du åka in akut. Annars kan du nog nöja dig med att ringa och fråga om du kan få en tid men du kan också bli avvisad med att "så kan det vara för en del". Men personligen hade jag velat kolla upp det.

Jag skulle kolla upp det.

Blödde ingenting efter skrapning och när jag gjorde medicinsk abort för massor av år sedan blödde jag inte särskilt mycket heller. Inte efter att de tog bort utomkvedset heller.

Ja, det kan vara något som är knas på riktigt.

Men kroppen kan också tycka att det är normalt att reagera kraftigt och på ett nytt sätt efter dels ett ingrepp, dels ditt psykiska trauma och alla efterdyningar av det här. En infektion kan du, som @Girasol skriver, lukta dig till. Känner du att det inte är som det ska så har du antagligen rätt.

Jag fick missfall en gång när jag var 15-16, min kropp (särskilt mens) betedde sig annorlunda i typ 2 månader efter det.
För några år sedan krockade jag med bilen och fick dagen efter det en blödning trots att det var lååångt från mens, så jag åkte in akutgyn och de undersökte och berättade att ibland när kroppen är med om en sån här chock som en krock kan vara så kan den helt enkelt "testköra funktionerna" efter det.

@Girasol @lil-sis

Det har ju gått så många veckor att det inte borde ha ngt med aborten att göra väl? Fattar inte varför det blöder så mkt och tätt :/ knappt 9 dagar emellan är ju jättekort cykel. Sen är det äckligt och irriterande, van vid superkort lätt mens och nu ba massor hela tiden, lite sådär när den vill. Har slutat ha ljusa kläder på mig iaf, eftersom det fan bara blöder igenom allt på nolltid.

Det luktar som vanligt blod så inte infektions-äckel.

Ibland får hormonerna fnatt, det fick mina men åt andra hållet. När jag väl slutade blöda så tog det 6 veckor innan den kom och därefter så fick jag provera för att styra den så kroppen lärde sig normal cykel igen.. Det brukar ta 3 månader oftast att lära kroppen det enligt doktorn. I mitt fall är jag tveksam då jag ofta har ganska långa och oregelbundna cykler. Men vilken lyx att veta att om två dagar får jag mens typ... Så har det inte funkat för mig annars utan allt mellan 32- 48 har varit normalt men ibland 72-90 dagar utan att något varit direkt fel, bara hormonvajsing.
Men eftersom du upplever det betydligt tätare och jobbigt så ring och be att få en tid, ibland går det lätt att avhjälpa bekymmer som man själv tycker är stora.

Ibland får hormonerna fnatt, det fick mina men åt andra hållet. När jag väl slutade blöda så tog det 6 veckor innan den kom och därefter så fick jag provera för att styra den så kroppen lärde sig normal cykel igen.. Det brukar ta 3 månader oftast att lära kroppen det enligt doktorn. I mitt fall är jag tveksam då jag ofta har ganska långa och oregelbundna cykler. Men vilken lyx att veta att om två dagar får jag mens typ... Så har det inte funkat för mig annars utan allt mellan 32- 48 har varit normalt men ibland 72-90 dagar utan att något varit direkt fel, bara hormonvajsing.
Men eftersom du upplever det betydligt tätare och jobbigt så ring och be att få en tid, ibland går det lätt att avhjälpa bekymmer som man själv tycker är stora.

Hoppas det bara är ngt tillfälligt. Vet inte vart jag ska vända mig direkt, ungdomsmottagningen?
Nu kom det klumpar stora som halva min knytnäve, jag är inte känslig eller så men det, det var så jävla äckligt att det blev för mkt för mig tillomed..

@Blueberry
Antagligen är det väl bara att kroppen testar funktionerna men det känns kontraproduktivt eftersom det konstiga oregelbundna beteendet stressar mig ännu mer :p

Hoppas det bara är ngt tillfälligt. Vet inte vart jag ska vända mig direkt, ungdomsmottagningen?
Nu kom det klumpar stora som halva min knytnäve, jag är inte känslig eller så men det, det var så jävla äckligt att det blev för mkt för mig tillomed..

@Blueberry
Antagligen är det väl bara att kroppen testar funktionerna men det känns kontraproduktivt eftersom det konstiga oregelbundna beteendet stressar mig ännu mer :p

Jag kan också ha "klumpar" eller slemklumpar, särskilt om jag har varit stilla eller legat i soffan (och tyckt synd om mig själv och ätit choklad i några timmar :angel:). De brukar däremot inte vara så stora... Förstår om du tyckte att det var äckligt. :crazy:

Jag har menskopp, så det syns ju ganska tydligt liksom – och ärligt talat är det nog rätt bra, jag gillar att ha koll på läget i kroppen. :)

@Blueberry

Jag skulle söka mig direkt till en gynekolog.

Jag kan också ha "klumpar" eller slemklumpar, särskilt om jag har varit stilla eller legat i soffan (och tyckt synd om mig själv och ätit choklad i några timmar :angel:). De brukar däremot inte vara så stora... Förstår om du tyckte att det var äckligt. :crazy:

Jag har menskopp, så det syns ju ganska tydligt liksom – och ärligt talat är det nog rätt bra, jag gillar att ha koll på läget i kroppen. :)

Haha jag är sugen på att lägga mig nånstans och lida. Har varit aktiv hela tiden så kanske därför det kommer så mkt :p tror jag avvaktar lite och ser om det ger sig. Gör inte direkt ont längre. Är ju dessutom helg nu ändå. Antar att det kommer hålla på nu i några dagar och om det sen drar igång igen efter bara några få dagar får jag kolla upp det.

Snälla, kolla upp det! Annars är risken att du skriver här igen om några veckor med samma problematik. Och bespara dig eventuella framtida men.
Så! Var nu en duktig flicka och åk till Gyn!

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik började löpa i onsdags, inte så hon blödde, men svullen vulva och lite blodblandade ”flytningar” som det brukar vara innan det...
Svar
0
· Visningar
3 305
Senast: Fibusen
·
Äldre Startar en ny tråd och förklarar hela händelseförloppet igen.. Jag har precis genomgått en medicinsk abort och anser nog att det...
Svar
6
· Visningar
4 060
Gravid - 1år I måndags kväll, vid 18-tiden, fick jag en pytteliten blödning och sen tog "mensvärken" i rejält under några timmar. Efter 3 timmar...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 923
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 512
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar