Men det är väl inte så märkligt när det i praktiken blir en försämring för många av oss?Högg några inlägg bara!
Jag tycker helt ärligt det känns jättekonstigt med denna diskussionen på bulefalos? Alltså en miljon argument emot något som hade kunnat öka skyddet för anställda att inte kunna utnyttjas av AG. För att (i mina ögon) tillåta branscher som redan idag inte tillräckligt med folk vill jobba inom ska kunna fortsätta ha sina dåliga löner och dåliga arbetsmiljö.
Alltså ni VILL inte att något ska ändras alls eller vad (mycket ärlig fråga alltså )? Även om jag inte tror detta är lösningen på alla problem så tycker jag ändå det låter som att endel av grundproblemen kommer bli mer påtagliga om jag förstår argumenten här rätt? Typ skitkassa löner/ej rimligt betalt för sovande jour/för hög arbetsbelastning fysiskt/psykiskt.
Det kvittar ju om det i teorin ska vara bättre för anställda om det inte blir det i verkligheten. Jag kommer som sagt få mindre ledighet i slutändan som det ser ut nu - det hjälper mig inte ett skit att man på pappret ska må bättre av det när jag kommer få mindre återhämtning.
Jag har liksom inte ett jättekrävande arbete men jag vill ändå kunna ha långhelger. Jag kan ju inte kompa/flexa på mitt arbete så att få 3 dagars helg eller lediga dagar mitt i veckan gör ju otroligt mycket för att jag ska få ihop livet och må bra. Fem dagars arbete och två dagars ledig dag ut och dag in är som sagt något som får mig att må skitdåligt, oavsett arbete.