Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sorgligt nog kan jag tänka mig att det finns folk till det också.För den moderna fest dukningen
Ja det är sagt men nu är det så att alla på insta behöver veta vad du äter till nyår! Livsviktigt!Inte i närheten av bordet överhuvudtaget.
/Bakåtsträvande 33-åring
Sant men det är så självisk att inte twitter vet hur bränd biffen är!Telefonen ska inte ligga på bordet alls. Extremt ohyfsat om du inte är typ läkare utan fickor på jour.
Samma här (tonåringarna är visserligen inte mina barn men de finns). Ingen i någon ålder har problem med att lägga ifrån sig telefonen automatiskt när vi umgås, utom möjligen en tant på 60+.Om man vill fota maten kan man väl göra det men sen ska mobilen bort från matbordet och notiser stängas av.
Hemma hos oss till vardags skulle inte ens tonåringarna få för sig att ha mobilen vid matbordet. De vill umgås med oss och vi har aldrig behövt prata om det. De är uppriktigt förvånade över att andra familjer håller på med mobilen när de äter.
Ja, jag känner starkt för det här.
Samma här (tonåringarna är visserligen inte mina barn men de finns). Ingen i någon ålder har problem med att lägga ifrån sig telefonen automatiskt när vi umgås, utom möjligen en tant på 60+.
Ja, det är fint. Jag är dock försiktig med att googla saker för fort nuförtiden. Pappa blev så ledsen när jag sa att jag hade googlat hur en slår med lie, så han inte behövde visa mig. (Då sa jag snabbt att det är nog bäst att han visar mig ändå, google kan ju aldrig vara lika bra som farfars teknik från 1800-talet. Det var google inte heller. Och pappa blev så glad )Haha, den mest mobilberoende i min familj är också tant på 70+. Vid matbordet har hon dock kunnat avstå. Hittills.
Ibland när vi diskuterar saker vid maten kan någon fråga ”ska vi googla?”. Det är rart, tycker jag.
Om man tvunget ska ha mobilerna på bordet, saknar jag alternativet...på tyst läge, i en låst låda mitt på bordet. Gärna en fint dekorerad om en önskar det
Hoppas att detta bara är en felskrivning?värdhen
Hoppas att detta bara är en felskrivning?
Det var ju fruktansvärt elakt och trångsynt av dig att skämta om en utsatt minoritet på det sättet.
Det var ju fruktansvärt elakt och trångsynt av dig att skämta om en utsatt minoritet på det sättet.
Aldrig hört uttrycket, alla mina ickebinära vänner använder det numer könseutrala 'värd/värden'. I kontexten av ett i övrigt nedvärderande/ironiserande inlägg kan jag inte tolka det som annat än att göra sig lustig över att ickebinära numer får plats i samhället.Hur tänker du nu? Det är ju inkluderansde språk. Bättre än värden/värdinnan som är könsbestämt.
På vilket sätt är hen trångsynt och att driva med en minoritet?
Aldrig hört uttrycket, alla mina ickebinära vänner använder det numer könseutrala 'värd/värden'. I kontexten av ett i övrigt nedvärderande/ironiserande inlägg kan jag inte tolka det som annat än att göra sig lustig över att ickebinära numer får plats i samhället.