Tvättstugedrama

Vad gör du med annans torra (eller blöta) tvätt i torkrummet på din tid?

• Inget, tar med mig min blöta tvätt till lgh

Röster: 11 4,9%
  • Tar ner och lägger i osorterad hög utanför

Röster: 151 67,1%
  • Viker fint och lägger i högar utanför

Röster: 12 5,3%
  • Puttar undan på linorna så din tvätt får plats

Röster: 42 18,7%
  • Tar ner och slänger i sopkorgen utanför

Röster: 2 0,9%
  • Annat

Röster: 7 3,1%

• Antal omröstningsdeltagare
    225
Hade jag haft gemensam tvättstuga och det fanns tvätt på gång i maskinen hade haf bara ställt min tvättkorg bredvid maskinen och skrivit en lapp med "Släng in min tvätt när din är klar, det är 60 grader". Hade tvätten varit klar i maskinen hade jag bara tömt maskinen i den tomma tvättkorgen och startat min tvätt. Jag är inte konfliktsökande så om inte grannens tvätt är klar so what, det är väl inte hela världen, lös problemet istället för att tjura ihop.
Fast det är faktiskt hela världen ibland, det tar tid att tvätta och det är många som ska tvätta. Sen är det ju ärligt talat fruktansvärt äckligt, iallafall enligt mig, att hantera andras smutstvätt. Det är illa nog att hantera den när den är ren men att lägga in och röra andras använda kläder..nej tack till det.

Det handlar om att det är respektlöst att ta andras tider och att strunta i andras liv och planering, man gör inte så helt enkelt.

Efter att i förskräckelse ha läst den här tråden är jag djupt imponerad över de som orkar dela tvättstuga med andra. Själv tycker jag emellanåt att det är pest & pina med gemensamma soprum 😅
Jag tycker att soprummet är ett betydligt större problem (tvättstuga har aldrig varit det för mig). Sedan vårt trevliga hyreshus blev en bostadsrättsförening, har de som bor här blivit successivt sämre på att ta hand om sådant som är gemensamt. Under de många hyresåren var folk mer inriktade på det gemensamma bästa. Nu på sitt eget bästa, såvitt jag kan se.

Jag tycker att soprummet är ett betydligt större problem (tvättstuga har aldrig varit det för mig). Sedan vårt trevliga hyreshus blev en bostadsrättsförening, har de som bor här blivit successivt sämre på att ta hand om sådant som är gemensamt. Under de många hyresåren var folk mer inriktade på det gemensamma bästa. Nu på sitt eget bästa, såvitt jag kan se.
Det var inte så att fastighetsägarens personal drog ett stort lass när det var hyresfastighet? Många som bor i brf verkar inte fatta vem som äger huset och ska se till att saker fungerar.

Det var inte så att fastighetsägarens personal drog ett stort lass när det var hyresfastighet? Många som bor i brf verkar inte fatta vem som äger huset och ska se till att saker fungerar.
Så vitt jag vet, och så vitt jag kan se, skiljer sig inte personalstyrkan åt. I övrigt är jag enig. Folk köper en lägenhet. Att lägenheten ligger i ett hus som måste förvaltas, verkar räknas till det finstilta som man inte orkar tänka på.

Älskar gemensam tvättstuga.
Har även egen i lägenheten, men älskar att alternativet finns, två maskiner, torktumlare, torkskåp.

Är det tvätt kvar som stör i mitt tvättande när mitt pass börjar så lägger jag den i en tvättkorg/på ett bord.

Fast det är faktiskt hela världen ibland, det tar tid att tvätta och det är många som ska tvätta. Sen är det ju ärligt talat fruktansvärt äckligt, iallafall enligt mig, att hantera andras smutstvätt. Det är illa nog att hantera den när den är ren men att lägga in och röra andras använda kläder..nej tack till det.

Det handlar om att det är respektlöst att ta andras tider och att strunta i andras liv och planering, man gör inte så helt enkelt.
Jag är inte det minsta känslig, då skulle du sett vad man hittade bakom tvättmaskinerna när det var saneringsdags av Landstingstvätten när jag extraknäckte på en saneringsfirma i min ungdom för att inte tala om när slamdammarna på reningsverket skulle tömmas och spolas rena inför byte av utrustning, då var det skit upp till knäna ibland. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka