Hur många Tupperware-produkter har ni?

Hur många Tupperware-produkter har ni?

• 0

Röster: 92 56,1%
  • 1-5

Röster: 47 28,7%
  • 6-10

Röster: 9 5,5%
  • 11-15

Röster: 7 4,3%
  • Fler än 15

Röster: 9 5,5%

• Antal omröstningsdeltagare
    164
Vi hade Tupperwarepary i mitt förra stall för typ 7 år sedan? Där de demonstrerade "smarta grejer" osv, men jag som fattig student tyckte det mesta var ganska dyrt, gamla glassburkar är ju gratis liksom 😅. Men jag köpte en microsäker plastbunke typ, och vann en vattenflaska formad som Hello Kitty, så det är vad jag äger :p. Men hemma hos föräldrarna har vi massa fyrkantiga påläggsburkar, även mindre runda burkar och större microsäkra bunkar som rymmer ett par liter.

Har en del förvaringsburkar, perfekt för ris, mjöl, spagetti osv. Inte köpt några egna, men fått av farmor och mamma.

Jag hade ingen aning om att det fanns andra produkter än just burkar, men jag skulle jättegärna ha en uppsjö av sagda burkar! De håller ju en livstid!
Kanske måste fråga mor min om mormor hade några.

Några enstaka grejor kvar efter mamma. Min yngsta moster var värdinna för plastpartyn och hela släkten var ditbeordrad pga att hon fick bättre premier ju fler som var där :rofl:

• Gilla
Reactions: Sel
Ett par stycken, köpt någon själv och sen ärvt/fått av föräldrarna. Så har några riktigt gamla grejer.
Lökhacken använder vi typ jämt! Bästa grejen!

• Gilla
Reactions: Sel
Ett fåtal. Har aldrig riktigt gillat Tupperware, har köpt nåt själv för drygt 20 år sen för att värdinnan uttryckte något i stil med att alla måste ha Tupperware i sitt hem och att hon tog sig tid att ordna detta. För en ung tjej som ville passa in så köpte men det var enda och sista gången jag gick på såna sälj-tillfällen. Har sen fått av före svägerskor som varit på sånt.

Mamma har en del, verkar outslitliga. Jag började plastbanta tidigt, så jag har noll Tupperware och numera inga plastprodukter i köket utom handtag på silikonborste och silikonslickepott.

Inga tuppewaregrejor, och har aldrig varit på TW-party 😁
Hade en kompis för många år sen som krängde, men jag sa alltid nej, tror att det var för att det var dyrt, men det var säkert ett bra pris med tanke på hur länge det håller.

Massor! Både sådant som inköptes någon gång sent 90-tal, ett par äldre grejer som kanske mina föräldrar köpt innan dess och lite nyare. De håller hur länge som helst.

Vad har du dina 500 tupperware till?
Att fylla skåpen med!

Men det är matlådor, matlagningsbyttor, multikannor i olika storlekar för mjölk, sås, dricka, iste, ugnskärl för matlagning, vispskålar, ostkupor, smörlådor, matförvaring i 15 olika storlekar för rester, serveringsskålar, skålar för att blanda saker i som är gynnsamt att ha som lock, pizzaskärare, bakskärare, slickepotter, tårtkupor, mm mm mm mm mm mm.

Exakta siffran 500 kan vara för liten eller för stor.

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon som lyssnat på senaste avsnittet av Sveriges radios granskade program Kaliber? I programmet förekommer ljudinspelningar där...
2
Svar
29
· Visningar
2 502
Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 108
Senast: Happimess
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 915
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Såg en annan tråd, excel-akuten, och inser att här finns kanske hjälp att få? Jag ska multiplicera två celler och få svaret i en...
Svar
9
· Visningar
476
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama