Hur många Tupperware-produkter har ni?

Hur många Tupperware-produkter har ni?

  • 0

    Röster: 75 57,7%
  • 1-5

    Röster: 34 26,2%
  • 6-10

    Röster: 8 6,2%
  • 11-15

    Röster: 6 4,6%
  • Fler än 15

    Röster: 7 5,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    130
Jag tror inte jag har en enda. Det är om det ligger någon pryl i ett skåp som jag fick av någon släkting när jag flyttade hemifrån och då har jag uppenbart aldrig använt den. Har själv aldrig varit på ett sånt party.
 
Att fylla skåpen med!

Men det är matlådor, matlagningsbyttor, multikannor i olika storlekar för mjölk, sås, dricka, iste, ugnskärl för matlagning, vispskålar, ostkupor, smörlådor, matförvaring i 15 olika storlekar för rester, serveringsskålar, skålar för att blanda saker i som är gynnsamt att ha som lock, pizzaskärare, bakskärare, slickepotter, tårtkupor, mm mm mm mm mm mm.

Exakta siffran 500 kan vara för liten eller för stor.

För att inte tala om tallrikar, glas, bestick, salladsskålar, barngrejer, stekspadar, vattenflaskor, konservöppnare, rivjärn, brödkavel, måttsatser, förvaringsburkar för kaffe, musli, socker, kakor, mjöl mm mm, leksaker, isformar, mixerinsatser, saxar.

Det börjar kännas som att 500 är en underskattning när man börjat inventera.
 
Jag har två mindre burkar som jag plockade med mig från mormors dödsbo. De var ju inte direkt nya när jag tog dem, och det är snart 30 år sedan hon gick bort. De funkar fortfarande bra, undrar egentligen vad det är i dem...
 
För att inte tala om tallrikar, glas, bestick, salladsskålar, barngrejer, stekspadar, vattenflaskor, konservöppnare, rivjärn, brödkavel, måttsatser, förvaringsburkar för kaffe, musli, socker, kakor, mjöl mm mm, leksaker, isformar, mixerinsatser, saxar.

Det börjar kännas som att 500 är en underskattning när man börjat inventera.
Ja grejen är väl att de gjort så mycket mer än bara plastburkar :)
 
Jag svarade 0 men har en låda med lock insåg jag nu.

Skulle vilja ha smörgåsburkar och smörbytta faktiskt.
 
Ja, just det, såna finns ju ett 10-tal också i skåpet. Jag känner mer och mer att nu när konkursen kommit så har jag nog bäst förutsättningar på hela forumet att starta ett levande Tupperware-museum i framtiden.
Eller sälja dyrt till alla som vill ha om några år när ingen får tag i dem :D Som de där Nils Johan burkarna eller vad de heter. :)

Insåg nu att jag har TVÅ matlådor, likadana, den ena större än den andra, de står i varandra så tänkte bara på den ena! :D
 
Mina föräldrar hade mycket burkar och de finns nog kvar. Jag kan ev ha någon enstaka hemma om jag fått med mat eller liknande och sen glömt att lämna tillbaka, men annars inget. Men nog är de bra!
 
Inga själv, hoppas mamma ska rensa ut sina burkar så jag kan ta dem😅 Några bättre burkar att frysa kakor i finns inte!
Hennes är lätt 35år gamla och verkar aldrig gå sönder.
 
Att fylla skåpen med!

Men det är matlådor, matlagningsbyttor, multikannor i olika storlekar för mjölk, sås, dricka, iste, ugnskärl för matlagning, vispskålar, ostkupor, smörlådor, matförvaring i 15 olika storlekar för rester, serveringsskålar, skålar för att blanda saker i som är gynnsamt att ha som lock, pizzaskärare, bakskärare, slickepotter, tårtkupor, mm mm mm mm mm mm.

Exakta siffran 500 kan vara för liten eller för stor.
Sitter just nu och kikar mot mitt kök och tänker att @sjoberga måste ha ett MYCKET större kök än vad jag har... :D
 
Du kan vara lugn, jag har ett väldigt litet kök, men en partner som är extremt duktig på packningsalgoritmer i praktiken.
Hon har spelat Tetris!
Mina barn sa ibland när de bodde hemma att "Alla har inte spelat Tetris, som du, på 1800-talet!"... Vadå, Tetris var väldigt trevligt att spela faktiskt, och helt klart något man har dragit lärdom av! :D
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 020
Senast: Happimess
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 682
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Såg en annan tråd, excel-akuten, och inser att här finns kanske hjälp att få? Jag ska multiplicera två celler och få svaret i en...
Svar
9
· Visningar
425
Senast: Magnum
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp