Vanligt med torktumlare?

Har du torktumlare?

  • Ja

    Röster: 120 65,2%
  • Nej

    Röster: 62 33,7%
  • Ja men den är trasig

    Röster: 2 1,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    184
Jag har ingen, även om jag har funderat någon gång på att köpa en bara för att kunna ha till udda saker som kan behöva torktumlare.
För att torka tvätten hänger jag den ute om det är torrt ute, och jag hänger den inne annars. Trähus med delvis veduppvärmning, det har inte varit några problem hittills med fukt från att ha torkat kläder inomhus. Jag bor också ensam - hade det varit fler i huset, med mer tvättande, hade kanske torktumlare varit viktigare.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Vi har torktumlare men mamma har det inte. De skulle säkert kunna få plats om de verkligen ville men de känner inget behov för det.
 
Hade lite svårt att välja men valde Ja.
Har just nu torktumlare (i gemensam tvättstuga), men vi bor för tillfälligt i min gamla lägenhet nu. I sambons lägenhet där vi egentligen bor saknas torktumlare, och det är faktiskt första gången i hela mitt liv jag är utan. Vi hade alltid torktumlare när jag bodde hemma hos föräldrarna som ung och har haft torktumlare i alla andra boenden.

Tycker det är rätt besvärligt att vara utan men det funkar ok. Hatar dock att behöva hänga alla jävla strumpor och underkläder och gillar inte att handdukarna blir så hårda..
 
Har torktumlare för första gången sen jag flyttade hemifrån. Klarar mig utmärkt utan men handdukar blir så himla mycket skönare med.
 
Köpte torktumlare i år, för bara nån månad sen. Varit utan sen vi flyttade in i huset 2021.

Den är bra, underbar rent av, men inte livsnödvändig. Det har blivit mycket mindre damm sen vi skaffade den. Och kläderna är fria från katthår. Dessutom går det fortare att få rena kläder tillbaka i garderoben jämfört med hängtorkning.
 
För mig är det ett måste. Min ADHD har bestämt sig för att det här med att hänga upp tvätt är det tråkigaste som finns. Så utan tumlare så blir det oftast att jag får tvätta om tvätten många gånger. Då är det bättre att tumla.

Plus att jag avskyr att ha hundhår på allt.
 
Har torktumlare men den används knappt alls. Hänger helst ut tvätten. På vintern hänger jag den i ett av extrarummen som sällan används. Billigare och det sliter inte så mycket på kläderna. Dessutom tycker jag det blir så skrynkligt och ihopdraget i tumlaren om man inte plockar ur det direkt.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har inte, och har inte haft en sedan jag bodde hos mina föräldrar (och även där användes den ganska sporadiskt). I vår lägenhet finns istället en torkställning som hissas upp i taket. Den har hängt där sedan 1800-talet och är en av de bästa sakerna med vår lägenhet, så skönt att kunna hänga tvätt utan att den är i vägen! Vi använder en avfuktare för att få tvätten torr snabbare och det fungerar bra. Det ställer ju dock vissa krav på takhöjden, vi har ca 3,5-4 meter i takhöjd vilket innebär att tvätten försvinner så mycket ur sikte att vi ibland glömmer att den hänger där (tills man irriterat letar efter klädesplagg X i flera minuter och till slut kommer på att det hänger i taket :D).
 
Röstar nej eftersom inte har en i lägenheten, har bara liten toppmatad tvättmaskin.

Men använder tvättstugan mycket framförallt pga torktumlaren, och den sväljer en hel del :up:
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 225
Senast: hollypolly
·
Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 523
Senast: Hoarfrost
·
Hemmet Jag har ett ganska litet badrum som jag skulle vilja ha en tvättmaskin till. Hade helt klart varit enklare platsmässigt med en toppmatad...
Svar
4
· Visningar
692
Senast: Dorinda
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 785
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp