Vanligt med torktumlare?

Har du torktumlare?

  • Ja

    Röster: 120 65,2%
  • Nej

    Röster: 62 33,7%
  • Ja men den är trasig

    Röster: 2 1,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    184
Vi har ingen torktumlare men ett gammalt torkskåp. Det används som extra torkställning istället så jag kan tvätta 2 maskiner/dag😁 Kan sakna att torktumla tex handdukar ibland men iom att vi inte har någon så kan man inte sakna.
Renoverar vi tror jag vi får en torktumlare istället (vi hyr lägenhet så kan inte välja).
 
Köpte hus med torktumlare. Använde den 1 gång på 4 år, för att se att den funkade. Sålde den sen och fick bättre plats i tvättstugan. Torkar tvätten utomhus så långt det är möjligt.
 
Aldrig haft, och även nu när jag renoverade badrummet för ett par år sen så satte jag inte in någon heller.
 
Jag har bott i hyresrätter de senaste 25 åren ungefär. Har aldrig haft vare sig tvättmaskin eller torktumlare i lägenheten utan enbart använt den gemensamma tvättstugan. I tvättstugan har vi både torktumlare och torkrum. Torktumlaren används extremt sällan, det är om jag tvättar så mycket att det inte får plats i torkrummet eller riskerar att inte bli torrt innan tiden går ut. Då går handdukar och lakan i tumlaren. Jag föredrar att se om jag kan lyckas boka passet efter istället för att låta sakerna hänga längre.
 
Har torktumlare men hängtorkar det mesta för det mesta. Underkläder och strumpor är det som alltid åker tumlare. Mina kläder är det som aldrig gör det. (barnets inte så fina kan få åka ibland, växer ändå ur dem innan de kollapsar av det)
 
Jag upplever att det beror på bostadsform och tillgång till ev gemensam tvättstuga. Jag hade blivit väldigt förvånad om en gemensam tvättstuga inte hade torktumlare. Egen torktumlare i hus känns betydligt vanligare än egen torktumlare i lägenhet. Jag har aldrig haft torktumlare i lägenheten utan antingen haft tumlare i gemensam tvättstuga eller hängtorkat all tvätt.
 
Vi har torktumlare (satte in när vi renoverade tvättstugan), men jag skulle personligen klara mig utan. Den används till strumpor, handdukar och sängkläder. Själv skulle jag egentligen hellre vilja ha torkskåp (och mangel!). Men det kanske jag kan få någon gång… Plats finns ju…
 
Jag har torktumlare och skulle inte vilja vara utan! Tycker den underlättar vardagen mycket! Bor trångt så tar mindre plats att ha en torktumlare uppepå tvättmaskinen än att ha en torkställning med tvätt framme. Torkställningen får inte plats i badrummet utan hamnar i vardagsrummet och det känns så stökigt att ha den där.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 225
Senast: hollypolly
·
Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 523
Senast: Hoarfrost
·
Hemmet Jag har ett ganska litet badrum som jag skulle vilja ha en tvättmaskin till. Hade helt klart varit enklare platsmässigt med en toppmatad...
Svar
4
· Visningar
692
Senast: Dorinda
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 785
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp