Du uppfödare, vilka raser har du?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 123
  • Visningar Visningar 10 820

ameo

Trådstartare
Moderator
För att stilla min nyfikenhet tänkte jag kolla hur det står till med fördelningen mellan de olika raserna hos uppfödarna här på forumet.
Vilken ras/vilka raser föder DU upp?

:idea: Det går att markera mer än ett alternativ!

Senast ändrad:
Sv: Du uppfödare, vilka raser har du?

Jag inledde med att svara själv, föder ju upp halvblod och shetlandsponnyer.
Att det ligger en WPB i magen på fullblodsstoet just nu är ett "beställningsjobb", så den räknade jag inte med.

För övrigt, jag fick klumpa ihop raserna lite för att få med så många varianter som möjligt på de maximala 10 röstningsalternativen...

Jag har ju inte börjat föda upp ännu, eftersom fullblodsdamen behagar kasta/resorbera "hela tiden" (2 försök), men jag "röstade" på shetland, eftersom jag precis har skaffat ett blivande avelssto till hingsten. Hon ska betäckas i vår, och jag har ansökt om stuterinamn, så SNART kan jag kalla mig uppfödare! :idea: :D :cool:

För att stilla min nyfikenhet tänkte jag kolla hur det står till med fördelningen mellan de olika raserna hos uppfödarna här på forumet.
Vilken ras/vilka raser föder DU upp?

:idea: Det går att markera mer än ett alternativ!

Jag har WPB & RP uppfödning. Tidigare NF uppfödare.

Jag föder upp welshponnyer!

Vi föder upp halvblod. Sen har vi avlat lite på de ston vi haft som tex en welsh, nån New Forest osv, men ska (så fort lillan växt upp :p ) föda upp sv.ridponnyer.

Jag vet inte om jag skall kalla mig uppfödare :crazy:

Jag har pågrund av olika omständigheter fått hem mitt utlånade sto tidigare än beräknat. Hon är dräktig... och det är inte meningen att jag skall ha ungen för egen del utan den skall tillbaka till den som lånade stoet av mig...

Men... jag skall ju ändå ha sto och unge här under en tid... och borde ju rimligen klassas som uppfödare av ungen då... eller?

Hur som helst så är stoet en korsning, betäckt med en paint...

jag föder upp halvblod har två ston..

*KL*

Halvblod, ofta med mkt fullblod i, för fälttävlan!

Ja men jag kryssade i att jag inte föder upp nu, har tidigare fött upp ett par halvblod, och ett par korsningsponnyer. Men är stolös, men letar och längtar! Ras får vi se, men det blir något större och ridbart. Kanske halvblod, eng. fullblod eller anglo.
Ulrika

Föder upp hbl samt annat dvs knabstrupper med skiftande mankhöjd.
Tidigare avlade vi även vbl men har nu endast några numera treåringar knatandes kvar här hemma till ingen nytta.

Gira :banana:

Vi föder upp varmblodig ridhäst, inriktning hoppning - tjatar på sambon om att vi måååste ha ett dressyrstammat sto också! :D Just nu har vi två hoppstammade ston i avel.
Vi har även ett varmblodigt travsto i avel.

Mvh / Fia

Jag föder upp halvblod, eller som det numera heter varmblodig ridhäst. Har två avlesston, fast just nu i år 3 dräktiga (den ena ska sen in i sporten).

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 644
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 280
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 097
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka