Du måste byta ras. Då blir det en...?

Har wachtel och skulle jag byta så skulle det nog bli en Munsterländare, frågan är om det verkligen är ett byte, mycket som är lika med de två raserna. :D Sen är jag lite kär i Griffon Nivernais men eftersom jag inte är helt förtjust i vildssvinsjakt så blir det inte en sån. Fauve de Bretagne och Griffon Fauve de bretagne är också två raser jag gillar och skulle kunna tänka mig. :D

Det skulle nog bli någon liten ”sällskaps”-terrier eller dvärgschnauzer.
Var inställd på pudel tidigare men är inte alls intresserad längre. Bedlis passade så mycket bättre. :p

Malle om jag vill satsa på brukset.
Aussie om jag "bara" vill träna och tävla på en "lagom" nivå i bruks och agility.
BC om jag helt plötsligt flyttar till en gård och skaffar lite får.

Ser nog Staff som min ras även om jag har blandraser så Amstaff är väl ett naturligt alternativ. Skulle kunna tänka mig en mellanpudel om jag vill ha något mindre, eller en dvärgschnauzer. Faller lite på pälsen.

Byta ut mina små, då hade jag velat ha en jack russel, tycker de är så himla fräcka med sin oräddhet för allt :)
Stor är jag väldigt sugen på en rottis , men kommer nog aldrig hända för de känns både sega och sjuka nu. Är inne på min fjärde omplacering av stora dumma mixar nu och kommer nog fortsätta så då de ofta är i behov av ett aktivt hem som jag har och alla har varit toppen att träna aktivt med utom en.

Åh, jag skulle kunna tänka mig så många raser :love:

Azawakh står högt upp på listan, lika så saluki och podenco ibicenco.
Grönlandshund om jag skulle bo någonstans kallare och ge upp mina små frusna djur..
Har ju även haft siktet inställt på någon typ av brukshund, men det känns osannolikt i dagsläget. En ACD kanske.
Papillon är också en stor favorit hos mig!

Har jaktlabrador, även om hon mest agerar soffprydnad och skogsröjare nu som 12-åring Tant. Blir det inte schäfer igen, så skulle jag gärna testa Chesapeake. Jag gillar de jag träffat. Känns som att jag får de positiva delarna av retrievern men med lite extra "bett". :D

Åh, jag skulle kunna tänka mig så många raser :love:

Azawakh står högt upp på listan, lika så saluki och podenco ibicenco.
Grönlandshund om jag skulle bo någonstans kallare och ge upp mina små frusna djur..
Har ju även haft siktet inställt på någon typ av brukshund, men det känns osannolikt i dagsläget. En ACD kanske.
Papillon är också en stor favorit hos mig!
Vad är en acd?
Varför förkortar ni så många raser man inte har en aning om när man inte känner till rasen :/

Australian cattledog, men hur ofta hör man den förkortningen och många andra, så förbaskat trött på alla förkortningar på olika raser.
Kollade på cockapoo efter en sån här tråd och där förkortas nån blandning cp !!!!

Har haft welsh corgi cardigan. En arbetsavlad sådan vore kul. ACD har vi också haft en riktigt bra (men också två ganska risiga mentalt), men en bra skulle jag gärna ha.
Jaktspringer har jag också kikat på. Roliga hundar. Som malle (avseende arbetslust) fast i mindre förpackning och lättsammare i storlek.

Hade det inte varit för rasens hälsoproblem - en fralla :D. Perfekt storlek, ingen pälsvård, lagom "laidback" i temperament (tror jag iallafall). Och dom ser så go'a ut (om dom inte är för trubbnosiga).

Innan jag blev DSG-frälst så hade jag strävhårig foxterrier. Skulle kunna tänka mig en sådan igen - älskar terrier, och foxen är en riktig clownhund!

Vorsteh eller riesenschnauzer, men den sista enbart pga skägget.

Har kikat lite på jaktspringer så kanske en sån också. Drömmen är dock en nätt liten schäfer tik! :)

Jag har i princip bestämt mig för att nästa hund (om x antal år) blir en KH collie :love:.

Skulle jag sen drömma fritt så är det flera raser jag vill ha bl.a. långhårig HH, bruksavlad trev, nätt schäfer hane :D . Tiden och livet får utvisa om det blir möjligt att ha någon av dom raserna.

Jag tror faktiskt att det ligger närmare till hands att jag skulle byta till ingen hund om jag inte kunde ha boxer. En annan trubbnos är en kanske en möjlighet, finns en hel del boxermänniskor som byter till boston terrier när boxer blir för mycket och de är ju lite häftiga, fast jag har ganska svårt för småhundar. Och nu har jag ju dessutom blivit ganska förtjust i att träna, vilket gör det ännu svårare.

Näh, jag skulle nog skaffa en häst istället.

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 001
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 176
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur