Min sambo har börjat prata om barn och igår sa jag absolut nej då.
Då sa han att du får hitta en annan Karl som inte vill ha barn då.
Min sambo vill ha barn och tycker det är meningen med livet, som många andra.
Jag har bestämt mig själv för att jag inte vill ha barn ,jag kommer inte orka mentalt.
Har inget som helst intresse av barn och framförallt vill jag inte.
Tycker inte man ska skaffa barn som inte är önskat av sin mamma bara för pappans skull.
Han jobbar också varje dag och kommer ha tid för barnet mellan kl 18 till 21 då.
Någon mer som varit i samma sits ?
Jag antar att jag faktiskt får flytta till ett eget boende framöver om han tycker barn är nummer ett.
Då får han ju hitta en annan kvinna mer än att jag ska hitta en annan Karl.
Jag behöver ju ingen man bara för att!
Har inte läst hela tråden.
Min sambo vill gärna ha barn, jag vill INTE men det har jag varit tydlig med ända sen vi blev seriösa med förhållandet.
Jag vill INTE förstöra min kropp, jag vill INTE ha egna barn men kan tycka om andras barn.
Jag har också extremt dåliga gener jag inte vill fortsätta föra fram. Men störta anledningen är att jag inte vill föda. Alls. Inte ett endaste dugg.
Jag har sagt att det finns en yttepytte liten chans att jag vill adoptera i framtiden då jag är ganska ung nu, men det vill inte han.
Så just nu verkar han förstå att är han med mig blir det inga barn.
Man bör absolut inte skaffa ett barn om inte båda vill, det är inte rättvist tycker jag. Nu är ju jag mest emot att föda mer än att ha barnet efteråt, men vill helst inte ha barn alls.
Jag har också psykiska problem som gör att jag känner mig långt ifrån att ansvara för någon annan på det viset.
Det enda du kan göra är att säga vad du vill och inte vill sen får han välja vad han vill och inte vill.
Jag ser relationer att man måste kompromissa om mycket, men ett annat liv är inte en sådan sak.
Vill du inte så måste du inte och du kommer säkert bli lyckligare i långa loppet om du med tiden får en annan partner som känner samma, än att du ska gå i år och känna att du tvingar honom till det du vill, om du förstår.
Kram.