Hade du mött mig med bara min grå så hade du fått träna hundmöte av hjärtans lust, förutsatt att jag haft tiden. Ställer upp om jag kan och det är många grannar i kvarteret som frågar.
Möter du mig med min grå och sambons schäfer så får du lösa det bäst du vill. Möjligheten att kontrollera den hunden vid hundmöten är att man ångar på, håller stridstysken fokuserad på boll/godis och håller inslagen linje och jag väjer inte en millimeter.
Jag röt senast nu på morgonen åt en dam att fortsätta gå med sin hund. Hon tyckte nämligen att det var bättre att stanna, låta sin hund gå emot oss och i övrigt bara stå och titta medan det schäferianska eländet laddade upp för att förinta hennes labrador.
Visst kan man hjälpas åt men tjyvene sist är det din hund, ditt ansvar och har du problem med hundmöten måste du alltid ligga steget före och vara fokuserad. Det finns inte att prata i mobil, smsa, facebooka och allt vad folk nu sysslar med när de promenerar med sin hund. Det finns bara fokus på miljön runt omkring en, att hela tiden hålla koll på omgivningen, att hela tiden förutsätta att "när jag kommer runt nästa krök då möter jag nog en hund och då ska jag göra såhär".
Så jag är nog en dryg hundägare som anser att man får ta ansvar och inte skylla det som händer på andra och då kalla dem dryga och elaka