Många gör det också till en kvinnosaksfråga på något vis. Att man har rätt att förverkliga sin dröm och sambo/partner bara ska gilla läget, möjliggöra att det fungerar och funkar det inte så har partnern inte tagit sin del av ansvaret per definition, att tiden kanske inte finns och att livspusslet inte går ihop verkar vara en okänd faktor för somliga i tråden.
Och jo visst ska man förverkliga sina drömmar, men lite realism skadar inte, är det verkligen min dröm att driva ett stall och ha hästar hemmavid oavsett vad familjen tycker och oavsett konsekvenser så ska jag givetvis köra på och trolla med knäna om det krävs, hitta lösningar på att behålla gården om partnern tröttnar osv. Det kan gå eller gå åt helvete men då har jag försökt. Många framgångsrika verksamheter har startat på det viset, att man ger allt och och det får lösa sig efter vägen. Många personliga tragedier och krascher börjar också så och man står utan något alls i slutändan.
Det är ens eget val, att ta gemensamma beslut med familjen om hur man ska leva livet och kanske kompromissa, eller köra sitt eget race och ta det som det kommer.