+1 på den. Vi har fyra ponnyer, känner dottern att hon vill ha en dag fri och jag sköter stallet är jag klar på en timme på morgonen och har resten av dagen fri liksom. Någon av de andra tar in, det är bra hästfolk som ser om nåt är fel liksom. Ponnyerna i sig är nöjda att gå i hagen och få mat. Ridning och pyssel gör nog vi människor mest för vår egna skull så jag tänker att hästar klarar sig gott då och då med att bara vara...För mig är alla dagar utan ponnymotion snabbdagar som avklaras på en timme
Håller med. Men förväntningarna på kvinnan att hon ska följa sin man finns fortfarande väldigt tydligt i vårt land även om vi tror vi kommit långt i jämställdheten . Det är ju bara att kolla i den här tråden där några anser att kvinnan ska foga sig till mannen och dennes intressen. Eller bara finnas tillhands för denna när han är hemma.Det köper inte jag. Om kvinnor avstår från egen hobby påstår jag helt ovetenskapligt att det definitivt finns en bromsade verkan från partnern. Det är kanske inte direkt uttalat från partnern men gudars, det vet vi väl idag att manipulerande och skuldbeläggning på kvinnor med barn som vill göra nåt för sig själv definitivt inte behöver vara uttalat. Det läggs fram som att det är hennes egen idé.
Det är konstigt nog att det är andra kvinnor för det mesta som har åsikter också.