Jag får känslan att många känner sig totalt låsta i samband att de får barn och absolut inte kan göra någonting annat än att rodda och fixa med och åt barnen hela tiden fram tills de fått körkort typ. Visst, när de är riktigt små och inte kan fixa saker själva alls, ja då behöver de passning 24/7. Men när de är, som ts barn, 7 och 10 år, kan de mycket väl uppskatta tid tillsammans med mamma i stallet alternativt pyssla med något hemma i huset eller vara hos någon kompis. Mycket hellre har jag hästarna hemma och barnen med mig eller på tryggt avstånd i huset famtio meter från hästen än att åka iväg och då behöva planera så att någon är i närheten av ungarna när jag är borta hemifrån.
Jag hade ungarna med på både hundträningar och i stallet från det att de var mycket små (i sele på magen). Sedan, när de var i 8-års åldern bestämde de själva om de ville vara hemma medan jag pysslade med hästarna. Vovveträningen fick skötas på hemmaplan när maken jobbade.
Sedan kan jag tycka att maken i det här fallet verkar tänka lite mer på sig själv än familjen som helhet om man ska ha synpunkter på hans ovilja till att ha hästarna hemma. Att ha inackorderingar där emot skulle till och med min tålmodige make anse väl magstarkt
Jag hade ungarna med på både hundträningar och i stallet från det att de var mycket små (i sele på magen). Sedan, när de var i 8-års åldern bestämde de själva om de ville vara hemma medan jag pysslade med hästarna. Vovveträningen fick skötas på hemmaplan när maken jobbade.
Sedan kan jag tycka att maken i det här fallet verkar tänka lite mer på sig själv än familjen som helhet om man ska ha synpunkter på hans ovilja till att ha hästarna hemma. Att ha inackorderingar där emot skulle till och med min tålmodige make anse väl magstarkt