Precis som
@Cambrie säger är ju själva frågeställningen utbruten ur just
dejtingtråden och mina första svar i tråden är från när den fortfarande låg under just dejtingtråden. Det är ofta problemet när ämnen bryts ut från en befintlig tråd eftersom själva grundkärnan ofta har en tendens att försvinna då.
Ska vi vara såna så finns det ju faktiskt folk som försörjer sig som fotbollsproffs, hockeyproffs, skådespelare och artister också. Inte ett vanligt 8-17-jobb, men ändå ett jobb. Men från början handlade det varken om alternativa karriärer, sjukskriva, arbetslösa eller någonting i den vägen, utan om varför en person inte får napp på dejtingappar när hen går ut öppet med att hen inte yrkesarbetar. Jag, och flera andra, skrev då att
vi hade sett det som mindre attraktivt. Sen är det inte vad jag kan se någon som skrivit att det är så för alla.
Jag skulle inte vilja vara tillsammans med någon som häckar framför tv/dator på en hobbynivå, lika lite som jag vill vara tillsammans med någon som inte gör någonting annat än att spela fotboll på hobbynivå heller (alltså inget jobb och inga andra intressen). Men någon som har kommit upp på elitnivå har väl driv om nått (oavsett genre) och det beundrar jag.