Fy vilken tråkig situation, speciellt när du vidtagit alla åtgärder för att inte hamna i en situation som denna. Jag hoppas att du kontaktar veterinären som utförde besiktningen och godkände plåtarna!Uppdatering efter klinikbesök med Maltes.
Hältutredning UA, longering UA rörelsemönster UA. Ridning inte UA såklart....
Två veterinärer tittade på röntgenbilderna från besiktningen som jag hade med mig till kliniken. De var båda överens om att av bilderna att döma från besiktningen så borde han inte fått UA på ryggen vid besiktningen, för mellan två tornutskott är det för tight och ingenting som man kan kalla "inom normala gränser" som man sa på besiktningen. Vi gick vidare till ultraljud av hela ryggen och SI led. Man hittar små störningar kring SI leden och lite runt tornutskotten som satt tight. Veterinären bedövade bort den delen av ryggen med tighta tornutskott och jag fick rida igen. Nu var alla symptom borta och det var sån stor skillnad redan i skritten, vidare i traven var hästen harmonisk och avslappnad (som "vanligt") alltså en ernotm skillnad. Så vi gick inte vidare med att bedöva bort SI leden utan var nöjda där.
Summa summarum lindrig kissing spines som borde klara sig med den kortisonbehandling och rehab program vi fick och korrekt träning i framtiden. Om det inte blir bra går det också att testa och operera.
Alltså jag köpte en häst i april, jag åker till min egna veterinär som jag varit hos i många år av behandling av min förra som aldrig blev bra och ber dem göra en odentligt utredning för nu ska jag köpa en frisk häst, vilket görs, röntgen av hela benen allt med kommentarer " inom normala gränser" och på ryggen "inom normala gränser dock något smalare mellarum mellan T 15 och 16." Jag frågar specifikt om ryggen och de säger att det är normalt och inget att oroa sig för och de rekomenderar mig att köpa hästen. Nu ett halvår senare står jag med en häst med lindrig KS med SAMMA bilder som grund och man säger att detta inte kan räknas som "inom nromala gränser"Jag fattar att alla bedömmer olika men jag blir så himla ledsen..