Dressyrsnackis 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tränade för ordinarie tränaren igår och hästen var bara :love::love::love:. Hon verkar ha gjort sitt val av tränare och bockade nästan av mig när vi kom in i ridhuset (typiska "glädjeskutt"...).

Jag hade egentligen tänkt hoppa på som reserv för den andra tränaren för att slippa köra 14 mil för varje träning, men jag skippar det och tränar lite mer sällan istället. Huvudsaken är att hästen trivs med jobbet och det gör hon verkligen på det stället. Ska försöka bli filmad nästa gång; förhoppningsvis är sambon hemma från jobb då.

Nu har jag ett I lands problem.. Nästa lördag den 6 te så är det både hoppträning för en jätteduktig instruktör samt på samma gång möjlighet att fara på årets första dressyrtävling.. Pållen är lite grön på båda delarna så båda sakerna skulle vara nödvändigt för henne

Nu har jag ett I lands problem.. Nästa lördag den 6 te så är det både hoppträning för en jätteduktig instruktör samt på samma gång möjlighet att fara på årets första dressyrtävling.. Pållen är lite grön på båda delarna så båda sakerna skulle vara nödvändigt för henne
Kommer instruktören ofta?
Är det ont om tävlingar?
Jag hade e åkt på det som är svårast att få till igen inom en snar framtid :)

Tävlingsdax idag och med debut i LB. Gick inte så väst bra när jag red igår men men vi får väl se hur det går när vi kommer fram. Första gången vi ska starta två klasser och där år två timmar emellan starterna så hon lär få stå lite i transporten emellan så får vi hur hon tar det att bli sadlad upp igen efteråt...

Vi har varit iväg i ridhus för första gången sen vi flyttade i sep/okt (minns inte riktigt :o). Lastningen gick ok! Hon gick av och på ett par gånger och var lite stressad över allt som hände runt omkring. När vi kom fram var det bara vi och bästa hagkompisen som jag åkte tillsammans med. Det tog typ en halvtimma för henne att slappna av och det är jag nöjd med. När hon väl slappnar av går det att svänga och byta gångart med tanken. Så kul att komma igång! :bump: Det värsta är att jag och stallkompisen bestämde att om vi kunde skritta och trava och det kändes ok så skulle vi anmäla oss till en paynride i mars. Hua! :nailbiting:

Idag kom jag till både en mockad box och fick dagens häst serverad, sadlad och klar. Lyx! ;)
Jag skulle rida ponnyn idag så det var hans ägare som hjälpte mig med mina saker.
Ponnyn visade lite mer humör idag än sist jag red, så han bjöd på ett gäng bockningar. Men det är lite det som är grejen, han kör en repa med tjejen och då vågar hon inte riktigt fortsätta, så jag hjälper dem att både rida igenom honom allmänt i dressyren och sen att ta igenom lite såna saker.
Men han blev fin sen när vi rett ut hur det skulle vara ;) Ska ta honom imorgon med och fortsätta dagens jobb.

Ida har fått gå ut till kompisarna i stora hagen igen och det är hon glad över. Hon är fortfarande lite halt tyvärr men det går åt rätt håll iallafall.

12628458_1561321394190308_5037073541314209292_o.jpg

12628465_1561321364190311_6032631727715876743_o.jpg

12694580_1561321387523642_8491606755311995001_o.jpg

12525139_1561321480856966_6534010046041157339_o.jpg

Syster ville testa om Breeze skulel trivas som Westernhäst.. men njaää.. hon trivs nog bättre med dressyr och hoppning.. fin var hon dock <3 Blir förövrigt hoppträning istället för dressyrtävling.. :)

Nu är jag ponnyägare :love:
Var med på klinikbesiktning som gick toppen, ponnyn gick rakt på lastbilen och var stencool under de två timmarna hem. Under de två timmarna vi varit i stallet verkar han rätt nöjd och han har hunnit rulla sig och konverterat till skäck i hagen. Låter honom smälta intrycken några timmar så ska jag tillbaka och rida ett skrittpass senare ikväll.

Blir nog bilder under helgen. Han kallas Nemo, är en maxad C-ponny som mest hoppat tidigare, men jag tror han ska passa bra som dressyr och allroundponny åt mig. Galet social och nyfiken :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 118
Senast: monster1
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 057
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 414
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 825
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar