Dressyrsnackis 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag ponnyägare :love:
Var med på klinikbesiktning som gick toppen, ponnyn gick rakt på lastbilen och var stencool under de två timmarna hem. Under de två timmarna vi varit i stallet verkar han rätt nöjd och han har hunnit rulla sig och konverterat till skäck i hagen. Låter honom smälta intrycken några timmar så ska jag tillbaka och rida ett skrittpass senare ikväll.

Blir nog bilder under helgen. Han kallas Nemo, är en maxad C-ponny som mest hoppat tidigare, men jag tror han ska passa bra som dressyr och allroundponny åt mig. Galet social och nyfiken :D

Grattis till hästen! :D

@Miedo Grattis! :D

Och jag har ridit ponnyn idag igen, uppföljning från igår. Jag hade träningsvärk från igår :o:D
Inga bockningar idag! Hoppas att han sköter sig lika fint med sin ägare imorgon....

Var med på klinikbesiktning som gick toppen, ponnyn gick rakt på lastbilen och var stencool under de två timmarna hem. Under de två timmarna vi varit i stallet verkar han rätt nöjd och han har hunnit rulla sig och konverterat till skäck i hagen. Låter honom smälta intrycken några timmar så ska jag tillbaka och rida ett skrittpass senare ikväll.

Blir nog bilder under helgen. Han kallas Nemo, är en maxad C-ponny som mest hoppat tidigare, men jag tror han ska passa bra som dressyr och allroundponny åt mig. Galet social och nyfiken :D

Grattis!! :)

Grattis till köpet! Jag tror bild är obligatoriskt :angel:

Jag hoppas att jag snart kan bli mer aktiv här på dressyrforumet nu. För två veckor sedan hämtade vi hem en ny häst. En valack f 00 efter numero uno.
Trots stammen är han tävlad både dressyr och hoppning innan(startad msv b), tidigare ägare red i stort sett bara dressyr. Planen för oss i vår är att rida div 3 i både hopp och dressyr, och se hur det går. Det är liiiite mer tryck i den här herrn än i min förra häst, så just nu blir det mycket missförstånd då jag är för grov och stark i mitt säte. Men jag längtar så till att komma igång och träna ordentligt igen, med en häst som vill lika mycket som jag! :)

Andra passet i ridhus igår sedan flytten till nya stallet. Lastning i mörkret gick bra men lite bökigare är det allt. Förra gången tog det typ en halvtimmas ridning innan hästen ens började slappna av. Igår red jag bara 25 minuter då hon var alldeles avslappnad. Nöjd matte som satt med ett leende hela passet. Nu tror jag att vi kanske ska anmäla oss till en paynride trots allt. Är det någon av er som har provat den nya sidan dit man kan skicka in ett filmat dressyrprogram och få bedömt av domare?
IMG_2316_zpsaekgp4ca.jpg
[/URL][/IMG]
IMG_2316_zpsaekgp4ca.jpg

IMG_2328_zpsf6rdzrr3.jpg

Lite bilder också! Söt häst, glad matte. :D

Grattis, vad kul för dig. :)

Idag tänkte jag göra uppsutten pannlampe-premiär.

Om jag inte skriver mer sedan vet ni vad som hänt. :nailbiting:

(Hon är promenerad med pannlampa sedan december och är obrydd men man vet ju aldrig...)

Vad tror ni? Finns det folk som är intresserade av att få sina hästar tävlade i lätt klass (egentligen upp till MsvC typ)?

Jag har ju lite sadelinvänjning att göra nu under våren och vill inte stressa min häst men det drar lite i tävlingstarmen ändå. Har ju ganska mkt rutin och tänker att jag kanske kan göra nytta om någon vill att hästen ska vara tävlad men inte vill tävla själv, alternativt vill att någon som inte blir nervös ska starta första gångerna. Och ändå inte vill anlita ett dyrt heltidsproffs?

Hade du bott nära mig hade du mer än gärna fått starta min :p

alltså YYYYYYYL!!! :arghh::arghh::arghh::arghh:
Hovslagaren har dragit axeln ur led... och han skulle kommit till oss imorgon, och jag behöver verkligen ha ut honom för att leta efter mer ev böld/blåmärke/slå på en sko (+ sko vanligt) så att prinsessan på ärten kan gå ordentligt. :turd::turd::turd::turd:

@Toxid Tack! Än så länge är vi mer än supernöjda med honom. Han är en så trevlig individ, ALLTID positiv och glad, och med myyycket energi i ridningen. Det känns väldigt spännande det här, ska ringa min dressyrtränare nu i eftermiddag och kolla om det fortfarande finns plats så vi kan komma igång och träna och hitta lite knappar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 118
Senast: monster1
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 057
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 414
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 825
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar