Här är det lite sparlåga än, "stora" hästen fick laser och skrittas ett par dagar, fick öva på att gå i skrittmaskinen. Tog hjälp av en kompis att stå utanför och starta/stoppa och jag gick med henne runt. Hon tänkte inte ens gå in först och gav oss båda en blick som tydligt sa "Är ni inte riktigt kloka, det där kan inte vara sunt!" men gick snällt in sen. Lite spänd var hon men hon kommer nog lära sig fint!
Lillhingsten kommer hem om ca 3 veckor, jag är fortfarande helt inne på att kalla honom "fölet" och blev heeelt ställd när en bekant i stallet frågade "Ja men vad ska ni göra med hingsten nu då?" och tänkte typ "Va vem vad vilken hingst, jag har ju ingen hingst, vad pratar hon om?". Sen klickade det, haha.
Lillhingsten kommer hem om ca 3 veckor, jag är fortfarande helt inne på att kalla honom "fölet" och blev heeelt ställd när en bekant i stallet frågade "Ja men vad ska ni göra med hingsten nu då?" och tänkte typ "Va vem vad vilken hingst, jag har ju ingen hingst, vad pratar hon om?". Sen klickade det, haha.