Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg filmen och blev alldeles glad över FendiMin "gamla" dressyrhäst som jag sålde för några år sedan då barnens ponnyer tog allt mer tid, hon har verkligen blivit en riktig allroundhäst! Tävlar både hoppning, dressyr, fälttävlan o WE. Hur hinner de ens med ?
Idag vann hon en klass i hoppning och det är ju helt fantastiskt roligt att se. Jag har själv fött upp hästen o tävlade upp till msv b dressyr innan jag sålde.
O sen köpte jag tillbaka henne då problem uppstod hos ny ägare o hon blev utdömd av tidigare landslagsveterinären. Jag kommer aldrig glömma den tiden för snart 4 år sedan. Vår ena ponny fick fång och blev jättesjuk, jag köpte tillbaka den utdömda hästen och sålde min fina welsh cob för jag orkade helt enkelt inte med just där o då.
Är så himla roligt att se att en utdömd häst, som bedömdes vara oridbar, nu vinner hon - i hoppning som hon inte är avlad för öht- o i fälttävlan- där klipper hon alla möjliga sorters hinder utan att blinka.
När man vet i vilket skick den hästen var när jag fick tillbaka den - då vet man också att ingenting är omöjligt. Jag höll på länge med att bygga upp henne igen o nya ägaren har fortsatt arbetet och gjort ett väldigt bra jobb med henne.
Jaa det är helt fantastisktSåg filmen och blev alldeles glad över Fendi!! Det är så jla hemskt när köpare inte kan hantera vad de köpt. Så himla roligt att ni hittade rätt människa till henne
.
Tack för era tankar! Det stora tappet i dressyren är ffa hästryttare (dubbelt så stort tapp mot ponnystarterna) och främst på ** nivå.
Detta kan jag verkligen känna. Det görs satsningar på äldre och yngre men vi medelålders ska klara oss själva. Det borde vi väl också göra, men det är rätt mkt som är att vara osynlig som medelålders kvinna.Får man då lite bittert (eftersom jag är en typisk medelålders tant på 2* nivå) tycka att det varit väldigt mycket satsningar på ungdomarna i sporten… och de är såklart väldigt viktiga eftersom de snart är de nya medelålders tanterna
Men SUPER att de jobbar med att ta fram statistik och att ta reda på vad som egentligen händer! Ibland tycker jag att ridsporten går mycket på ”hur det känns” och inte riktigt utnyttjar att man med siffror och statistik faktiskt kan mäta exakt vad som sker.
(är det bara jag som har svårt att identifiera sig som medelålders??Detta kan jag verkligen känna. Det görs satsningar på äldre och yngre men vi medelålders ska klara oss själva. Det borde vi väl också göra, men det är rätt mkt som är att vara osynlig som medelålders kvinna.
Eeeh... jag klassas nog som gammal numera och har ännu inte hunnit uppfatta att jag ens passerat medelåldern...(är det bara jag som har svårt att identifiera sig som medelålders??![]()
![]()
)
Skrattade åt en reel häromdagen när jag insåg att jag tillhör perimenopauskategorin nu(är det bara jag som har svårt att identifiera sig som medelålders??![]()
![]()
)
(är det bara jag som har svårt att identifiera sig som medelålders??![]()
![]()
)
Från 45-65 enligt google...Jag blev lite fundersam över vad som räknas som medelålders???![]()
Ogilla på Google...Från 45-65 enligt google...
i sverige är det från 42 år (medellivslängd delat på 2 = medelålder)Jag blev lite fundersam över vad som räknas som medelålders???![]()
i sverige är det från 42 år (medellivslängd delat på 2 = medelålder)
Men det går ju jättebra att tävla osvsett hur bra eller halvdålig man är men på lägre nivå?Apropå minskningen av starter på 2* nivå, finns det någon risk i att minskningen kom i och med att det infördes kval till MsvB?
Jag minns inte ens när kvalen infördes, men det var mycket starter åtminstone något år efter det men kanske man då försökte klara kvalen och när man ”misslyckas” tog det kanske lite av glädjen ifrån en del att tävla?
Kanske kan det medföra en känsla av att man inte platsar/är önskvärd?
Det har blivit allt mer snack om att man ska klara 70% för att starta eller gå upp i klasser eller ”platsa”?
NU går jag helt på en känslaoch inte på statistik och siffror
men kan det ligga något i det? Att önskan om att få bättre ryttare på tävling ”dödar” intresset hos en del av oss ”vanliga mediokra ryttare”?
Det tror jag inte. Här skyr ** MsvB-ryttare de får *** MsvB som erbjuds. Tom när Hudik hade gratis startavgift i *** valde folk att rida den ** i samma program...Apropå minskningen av starter på 2* nivå, finns det någon risk i att minskningen kom i och med att det infördes kval till MsvB?
Jag minns inte ens när kvalen infördes, men det var mycket starter åtminstone något år efter det men kanske man då försökte klara kvalen och när man ”misslyckas” tog det kanske lite av glädjen ifrån en del att tävla?
Kanske kan det medföra en känsla av att man inte platsar/är önskvärd?
Det har blivit allt mer snack om att man ska klara 70% för att starta eller gå upp i klasser eller ”platsa”?
NU går jag helt på en känslaoch inte på statistik och siffror
men kan det ligga något i det? Att önskan om att få bättre ryttare på tävling ”dödar” intresset hos en del av oss ”vanliga mediokra ryttare”?