Dressyrsnack nummer 18

Jag ska egentligen inte heller gnälla men kunde knappt longera en häst på jobbet idag utan att flåsa som en galning 😂😭 så börjar nog bli små sjuk kanske.. får hoppas de inte blir värre än så, eller om jag har kass kondis, men tkr ändå jag brukar orka de mesta 😅

Ska åka på Pay and Ride i helgen, ser fram emot det super mkt. Ska bli jätte kul att få komma ut igen och egentligen helt kravlöst tränings tävla lite. Perfekt förberedelse enligt mig 😁 och billigt!

Jag har ju varit satt ur spel av behandlingar, operationer etc. Så pålle har fått stå. Idag tog vi iaf en prommis och han var så bussig som trampade så fint när jag hade grimma och bara har en fungerande arm. Älskade gubbe! Tänk vad man kan bli glad av att orka göra såna småsaker. 😍
Tyvärr har det blivit någon nervpåerkan vid op av höger arm. Jag hoppas verkligen det går över! Som det är nu har jag nedsatt/ingen känsel i delar av handen och kan inte hålla arm/hand i vissa lägen utan att det hugger i nerverna. Lagom skoj när man jobbar med att ta hästar för hand tex.. Livet är lite tufft nu. Tur att ha sitt lyckopiller till häst även på sån här mini-nivå iaf! :heart
Det är så stört hur skört våra och hästarnas (djurens) liv är. Hur allt sätts i perspektiv och hur lite/mycket det krävs för att rucka på balansen.
Med åren har man ju lärt sig massa saker (som att man faktiskt överlever hjärtesorg/trauman osv. Det trodde man väl knappt första gången man upplevde det)men likförbannat är det ändå jobbigt att vara där. Hopp/förtvivlan om vartannat.
Jag hoppas din arm och dina nerver tar sitt förnuft till fånga och repar sig. Vilket den borde göra om det inte är en för stor nervgren som är skadad. Men det tar ju sin tid för nerverna att hitta nya banor och det kan göra ont som satan under tiden... 😬

Jag ska egentligen inte heller gnälla men kunde knappt longera en häst på jobbet idag utan att flåsa som en galning 😂😭 så börjar nog bli små sjuk kanske.. får hoppas de inte blir värre än så, eller om jag har kass kondis, men tkr ändå jag brukar orka de mesta 😅

Ska åka på Pay and Ride i helgen, ser fram emot det super mkt. Ska bli jätte kul att få komma ut igen och egentligen helt kravlöst tränings tävla lite. Perfekt förberedelse enligt mig 😁 och billigt!
Det är väl underbart att få gnälla på 'bara' en ev förkylning? 😁

Jag vågar inte riktigt lita på något men Fumo verkar frisk?

Kollade honom i ridhuset i förra veckan och han såg ut precis som vanligt, men då hade han bara varit utan metacam 4 dagar så lite osäkert. Åkte bort över helgen, kollade på lina igen igår och han är fortfarande fräsch! Jag vet inte vad han kan ha gjort men det vet ju inte veterinären heller så ja… planen nu är att sätta igång lite och får vi bakslag så åker jag till större och bättre klinik och kollar.

Har äntligen ridit ikväll för nu börjar förkylningen ge sig lite. Känns så himla futtigt att gnälla över en förkylning efter dig @tuaphua ❤️. Hoppas hoppas din läkning kan gå åt ett bättre håll nu och att känseln kommer tillbaka i handen❤️.Visa bifogad fil 162541
Tack! :heart Och självklart ska folk få känna sina egna känslor och ge uttryck för dem oavsett hur jag eller andra mår. Finns alltid någon som har det värre än alla typ och det gör ju inte att andra kan ha tufft iaf.
Det är så stört hur skört våra och hästarnas (djurens) liv är. Hur allt sätts i perspektiv och hur lite/mycket det krävs för att rucka på balansen.
Med åren har man ju lärt sig massa saker (som att man faktiskt överlever hjärtesorg/trauman osv. Det trodde man väl knappt första gången man upplevde det)men likförbannat är det ändå jobbigt att vara där. Hopp/förtvivlan om vartannat.
Jag hoppas din arm och dina nerver tar sitt förnuft till fånga och repar sig. Vilket den borde göra om det inte är en för stor nervgren som är skadad. Men det tar ju sin tid för nerverna att hitta nya banor och det kan göra ont som satan under tiden... 😬
Tack! :heart Ja, jag fick ju en massa nervskador när jag bröt nacken som tonåring. Och en hel del av det har ju läkt/hittat nya banor. Jag hade problem med finmotoriken, styrka etc ett tag. Men det kom tillbaks.
Så jag hoppas, hoppas det här läker med. Glad att jag har häst som klär på sig grimman själv och är mkt känslig för kroppsspråk nu! 😅
Och sambo har gått från att jag ville rusa in i boxen och slita grepen ur händerna på honom med ett vrål till att mocka riktigt fint även till min skitgris. 😅

Har varit hårt och fruset i marken i EVIGHEEETER nu, så dressyr på bana har det inte blivit på väldigt länge nu. Men vi dressyrade lite på uteritten idag och hon kändes otroligt mjuk att sitta på. När jag tänker på hur hon kändes som ett cykelstativ när hon kom och vi började med ridningen är det sådan sjuk skillnad mot nu. Vi gjorde lite sidorörelser och Donna var väldigt pigg och piggelin idag 😂 mycket läskiga folk ute så man måste fnorka som en drake och böja djupt på halsen. I galoppen försökte hon även bocka lite när hon blev för exalterat och det börjar med det vanliga skaka på huvedet och manen bus. Dock räckte det att jag sa "erh erh nej!" som jag brukar och så hållde hon sig på mattan 😅

Vi behöver hitta en ny tränare med nu när vi flyttar och jag känner mig lite lost. Jag vill gärna ha någon akademisk-riktat, men som ändå kan pusha oss lite så vi kommer vidare i utbildningen, vissa tränare blir lite för mycket "dutti dutt" för min smak när det gäller akademiskt. Min häst är bekväm av sig och jag har märkt att hon blir starkare och mår bättre i kroppen när hon utmanas lite mer utanför sin "komfortzone" om man skall beskriva det så. Märker det särskillt på mjukheten i hennes kropp/ridning att även när det är svårt så blir hon bättre om jag inte bara låter henne sluta när hon tycker det är lite jobbigt.

DET VAR EN HÖVBÖLD. Ursäkta versalerna men hovis hittade den idag och jag är SÅ lättad för han tror han fått bort allt
Så skönt!!! Då var jag inte helt ute och cyklade när jag tjatade om böld. 🤣
Tänkte faktiskt skriva det IGEN efter ditt sista (ohalt)inlägg men kände att jag skulle upplevas som lite väl manisk. 😅

Så skönt!!! Då var jag inte helt ute och cyklade när jag tjatade om böld. 🤣
Tänkte faktiskt skriva det IGEN efter ditt sista (ohalt)inlägg men kände att jag skulle upplevas som lite väl manisk. 😅
Haha jag har varit ungefär lika manisk, det har funnits med i mitt bakhuvud hela tiden. Det råkade bara vara så att min vanliga hovis inte kunde komma förrän nu, han bad nästan om ursäkt för att det hade blivit en så dyr böld för mig. Men klinikhovisen hittade ju inget och det antog nog min vanliga hovis att han skulle göra.

Varit en bra vecka med Ärtan ❤️ Lute tråkigt underlag ute fortfarande iom stenhårt och ingen snö men väldigt skönt med sol hela veckan! Känns verkligen att våren är på intåg nu.
Blivit ovanligt mycket ridhus för att kunna rida ordentligt. Red dressyr både måndag, onsdag, uteritt i tisdags och hoppträning idag.
Dressyren har gjort nytta, hon var superglad över att få hoppa på riktigt igen men höll sig på mattan och var väldigt lydig och ridbar.
Det är så kul med en allsidig häst som jag kan göra precis allt med, lite av en dramaqueen ibland men vad gör det 😁
Ska bli 8 - 9 plusgrader i helgen så då kan vi ut och galoppera igen!

20250220_110218.webp

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
808
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
532
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 693
Senast: Krålus
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 801
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka