Dressyrsnack nummer 18

Ridit första passet i ridhuset på ett par veckor. Är fortfarande inte helt frisk men gett mig tusan på att Maja ska gå sin PnR på söndag. Hon var dunderpigg och det var väldigt rörigt idag🙈. Men jättefina galoppfattningar och vi tog oss igenom programmet ett par gånger. Ska bli så spännande hur hon tar sig an livet på bortaplan! Har första starttid på lång bana så kan rida fram där vilket känns pedagogiskt och bra.
20250221_140320.webp

Tränade idag! Första gången sen i början av december🫣 usch vad jag lägger till tokiga grejer. Kände mig så dålig en stund där, när jag inte kan koordinera min kropp och mina hjälper😅
Det började med att rasa is från fönstren också. Tur hon inte är så snabb, och klok! Blir rädd, sen släpper hon det. Blir rädd igen, sen släpper det.

Tillslut hade piloten hyfsad ordning på sina egna kroppsdelar och fick då även ordning på hästens. Snart måste ridbanan komma fram hemma så det går att rida ordentligt 😩

Tränade idag! Första gången sen i början av december🫣 usch vad jag lägger till tokiga grejer. Kände mig så dålig en stund där, när jag inte kan koordinera min kropp och mina hjälper😅
Det började med att rasa is från fönstren också. Tur hon inte är så snabb, och klok! Blir rädd, sen släpper hon det. Blir rädd igen, sen släpper det.

Tillslut hade piloten hyfsad ordning på sina egna kroppsdelar och fick då även ordning på hästens. Snart måste ridbanan komma fram hemma så det går att rida ordentligt 😩
Börjar också längta efter lite mer värme åtminstone! Vi hade (förhoppningsvis) sista kalla morgonen igår med -18. Nu ska det bli varmt och plusgrader framöver. Lite tråkigt underlag kommer det vara ett par månader nu, men sol som värmer är efterlängtat! När får du hem fölet du köpte😃?

Börjar också längta efter lite mer värme åtminstone! Vi hade (förhoppningsvis) sista kalla morgonen igår med -18. Nu ska det bli varmt och plusgrader framöver. Lite tråkigt underlag kommer det vara ett par månader nu, men sol som värmer är efterlängtat! När får du hem fölet du köpte😃?
Jag är orolig att det bara blir is nu en period men då får hon vila för nu orkar jag inte mer 🤣

Fölungen kunde gå kvar en månad till så den 26e mars hämtar jag hem henne 😍

Red så himla bra träning idag.
Var lite lagom omotiverad att lasta o köra fredag eftermiddag efter jobbet.
Men sen var hon så fin och fokuserad i princip hela passet.❤️
Då kör man hem med ett glatt hjärta sen.
Hade fixat allt i stallet innan jag åkte så kunde bara ställa in henne i boxen när vi kom tillbaka.🥰

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
808
Senast: Mli
·
Utrustning Hei, Ser etter dressyrsadel og kom i snakk med en som har Devoucoux. Hun påstår at 18 tommer er som en 17 tommer på andre saler. Hun...
Svar
3
· Visningar
532
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 693
Senast: Krålus
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
1 806
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka