Var hittade du informationen om det?Nu har man Àndrat tillbaka att man kan arrangera 1,2 och 3* klasser samma dag igenva ju bra att de lyssnade till slut
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var hittade du informationen om det?Nu har man Àndrat tillbaka att man kan arrangera 1,2 och 3* klasser samma dag igenva ju bra att de lyssnade till slut
De skickade ut mailVar hittade du informationen om det?
CS la ut om det pÄ Mittsvenskas facebooksida ocksÄ.Var hittade du informationen om det?
Nej vilken skit!Jaha... Klinikbesöket igÄr var ju inte sÄ muntert.
Halsen har blivit kraftigt försÀmrad och nu syns artros i bÄde C5, C6 och vÀrst C7 dÀr benbiten sitter.
Förmodligen blev pÄfrestning för stor nÀr hon strÀckte till högerbogen sÄ hon inte lÀngre orkade kompensera för halsen och dÀrför blev hon sÀmre...
Nu Àr hon behandlad pÄ fem stÀllen och tanken Àr vÀl att sÀtta igÄng henne igen.
Hon har ju gÄtt fantastiskt fram till strÀckningen. Men jag har Àrligt talat inte sÄ mycket hopp om livet...
Dessutom blev den etiska frÄgan vÀldigt stor och relevant.
Nu gÄr hon ju med kompisar och har fri tillgÄng i slowfeednÀt med smÄ maskor under dagtid.
Men jag tror inte att de övriga skulle vilja ta bort nÀt/fri tillgÄng.
Det Àr ju en rÀtt stor belastning för halsen Àven fast hon inte sliter sÄ mycket. Men hon Àr glad och Àlskar sina kompisar och det Àr vÀldigt lugnt i hagen (dock kan hon vara totalt dampig att slÀppa ut).
Att ha henne sjÀlv i mindre hage skulle göra henne mer 'galen' och mentalt onöjd Àven om det kanske med tiden skulle gÄ bra, sÄ lÀnge hon kan motioneras.
Men hon har Alltid gÄtt med kompis och att ta ifrÄn henne det bara för att jag Àr rÀdd om henne (och vill rida)kÀnns fel.
SÄ ja, jag Àr ledsen och förtvivlad och kan konstatera att minsta snedsteg frÄn hÀsten kan bli fatalt. Jag kan inte kontrollera henne och hennes miljö utan Àr helt utelÀmnad till öde och slump.
TR sidan uppdaterades ocksÄ med informationen igÄrCS la ut om det pÄ Mittsvenskas facebooksida ocksÄ.
à h jag lider sÄ med dig. Det blir nog till att lita pÄ magkÀnslan och vara extra uppmÀrksam i förÀndringar i humöret.Jaha... Klinikbesöket igÄr var ju inte sÄ muntert.
Halsen har blivit kraftigt försÀmrad och nu syns artros i bÄde C5, C6 och vÀrst C7 dÀr benbiten sitter.
Förmodligen blev pÄfrestning för stor nÀr hon strÀckte till högerbogen sÄ hon inte lÀngre orkade kompensera för halsen och dÀrför blev hon sÀmre...
Nu Àr hon behandlad pÄ fem stÀllen och tanken Àr vÀl att sÀtta igÄng henne igen.
Hon har ju gÄtt fantastiskt fram till strÀckningen. Men jag har Àrligt talat inte sÄ mycket hopp om livet...
Dessutom blev den etiska frÄgan vÀldigt stor och relevant.
Nu gÄr hon ju med kompisar och har fri tillgÄng i slowfeednÀt med smÄ maskor under dagtid.
Men jag tror inte att de övriga skulle vilja ta bort nÀt/fri tillgÄng.
Det Àr ju en rÀtt stor belastning för halsen Àven fast hon inte sliter sÄ mycket. Men hon Àr glad och Àlskar sina kompisar och det Àr vÀldigt lugnt i hagen (dock kan hon vara totalt dampig att slÀppa ut).
Att ha henne sjÀlv i mindre hage skulle göra henne mer 'galen' och mentalt onöjd Àven om det kanske med tiden skulle gÄ bra, sÄ lÀnge hon kan motioneras.
Men hon har Alltid gÄtt med kompis och att ta ifrÄn henne det bara för att jag Àr rÀdd om henne (och vill rida)kÀnns fel.
SÄ ja, jag Àr ledsen och förtvivlad och kan konstatera att minsta snedsteg frÄn hÀsten kan bli fatalt. Jag kan inte kontrollera henne och hennes miljö utan Àr helt utelÀmnad till öde och slump.
Jag tror att det finns en gammal, ska se om jag kan bjuda in dig till den rÀttaTR sidan uppdaterades ocksÄ med informationen igÄr
0/1/2* och 1/2/3*, blir bra!
Men jag kan inte se det pÄ Mittsvenskas sidaFinns det flera och jag följer fel?
Du var redan medlem, och jag ser inte heller inlÀgget dÄ kan inte hjÀlpa digJag tror att det finns en gammal, ska se om jag kan bjuda in dig till den rÀtta
Haha jag rÄkade lÀra min Àldsta samma sak nÀr hon reds in. SÄ fort jag tog tag i manen sÄ visste hon att det var galopp pÄ gÄng, sÄ jag fick börja ta tag dÀr i tid och otid för att vÀnja bort det och sen jobba med mina hjÀrnspöken för att kunna fatta galopp utan att hÄlla i[...] Hon brukar fatta galopp sÄ fort jag tar tag i halsremmen () [...]
Den kvinnan vet hur en tar hand om sina kunder i uppstarten!Har köpt tvÄ dressyrtrÀns frÄn TheEquemist som jag Àlskar. Superfin kvalitet och genomtÀnkt design. Skrev en vÀldigt positiv recension som jag skickade in till dem. Dagen efter fick jag meddelande att paket var pÄ vÀg frÄn TheEquemist. Höll ju pÄ att förgÄs av nyfikenhet.
HÀmtade ut det idag och det innehöll tvÄ superfina schabrak och en luva!
Men va!Blev verkligen sÄ glad!
Ja eller hur! SĂ„ smart!Den kvinnan vet hur en tar hand om sina kunder i uppstarten!
Min hovslagare har ramlat av och skadat ett ledband i ett knÀ.
Typiskt fÀlttÀvlansryttare, de Àr inte kloka
Hon hade dock letat upp en ny som kunde ta hennes kunder under tiden.
Kom till oss hĂ€romdagen och Ărtan sa nej redan nĂ€r hon kom in i stallet
Hon Àr ett sÄ typiskt sto, kan vara sÄ himla svÄrt med nya mÀnniskor.
Hon var lite skeptisk till min vanliga första gÄngerna men hon har lite mer pondus Àn den hÀr som Àr ganska ny.
Ărtan var oskodd bak hos förra Ă€garen och verkar ha varit det Ă€ven hos tidigare Ă€gare, dvs ganska mĂ„nga Ă„r.
Hon Àr spikkÀnslig och jan bli ganska dramatisk sÄ jag tror att de helt enkelt inte kunnat sko bak.
Var lite strul första gÄngerna men sen har det gÄtt bra.
Det Àr svÄrt eftersom hon samtidigt Àr sÄ himla kÀnslig, Àr du för tuff blir hon rÀdd. Du mÄste var vÀldigt lugn och snÀll men samtidigt vara vÀldigt tydlig och kunna tala om att nu gör vi sÄhÀr, punkt slut!
DÄ gÄr det bra, det var exakt samma sak med lastningen.
Kan vÀl sÀga att den hÀr tjejen inte riktigt lyckades med det.
Hon fick dit skorna till slut men var vĂ€l inte jĂ€tteimponerad av min hĂ€st och Ărtan var absolut inte imponerad av henne.
Jag fÄr hoppas att min vanliga hovslagare repar sig snabbt, för allas skull
Jag har ju inga problem att lyfta ben, anvÀnder stativ nÀr jag broddar och hon stÄr som ett ljus.
Kan utan problem ta ett bakben, hÄlla i skoposition, rycka och dra, slÄ med hammare pÄ sko och hov. Hon bryr sig inte öht sÄ det Àr ju inget jag kan trÀna heller.
BestÀmmer hon sig för att att hon inte tycker om en person ska det mycket till för att hon ska Àndra sig.
Tjejen gick fram till henne innan hon skulle Äka för att klappa.
Ărtan vĂ€nde demonstrativt bort huvudet, stick hĂ€rifrĂ„n!
Normalt Àr hon jÀttegosig.
Jaja, fÄr bara hoppas att skorna sitter kvar nu
Idag har vi trimmat i ridhuset med hoppsadel och hon kÀnns toppen fin!
Skulle egentligen trÀnat hoppning men vÀrmen i trÀnarens hus la av sÄ hon fick prioritera det istÀllet, fullt förstÄeligt![]()
Min Àr samma, skodd av 3-4 olika utan problem innan, jag, syrran, mamma och medryttaren kan lyfta och kratsa eller brodda utan problem. Men nuvarande hovslagaren började hon sparka efter sÄ fort hon skulle ta i bakbenen. VÀldigt mjuk och försiktig hovslagare sÄ jag tror hon helt enkelt mÀrkte att hon kunde
. Hon Àr dock snÀll och gosig framtill, inte sur förutom nÀr hon ska ta benen. GÄr ju liksom inte att trÀna bort nÀr hon inte visar beteendet med nÄgon annan... Senaste Äret har hon fÄtt skos med Domosedan, dÄ gÄr det bra. Har börjat trappa ner sÄ hoppas det ska gÄ utan sÄsmÄningom...
Min hovslagare har ramlat av och skadat ett ledband i ett knÀ.
Typiskt fÀlttÀvlansryttare, de Àr inte kloka
Hon hade dock letat upp en ny som kunde ta hennes kunder under tiden.
Kom till oss hĂ€romdagen och Ărtan sa nej redan nĂ€r hon kom in i stallet
Hon Àr ett sÄ typiskt sto, kan vara sÄ himla svÄrt med nya mÀnniskor.
Hon var lite skeptisk till min vanliga första gÄngerna men hon har lite mer pondus Àn den hÀr som Àr ganska ny.
Ărtan var oskodd bak hos förra Ă€garen och verkar ha varit det Ă€ven hos tidigare Ă€gare, dvs ganska mĂ„nga Ă„r.
Hon Àr spikkÀnslig och jan bli ganska dramatisk sÄ jag tror att de helt enkelt inte kunnat sko bak.
Var lite strul första gÄngerna men sen har det gÄtt bra.
Det Àr svÄrt eftersom hon samtidigt Àr sÄ himla kÀnslig, Àr du för tuff blir hon rÀdd. Du mÄste var vÀldigt lugn och snÀll men samtidigt vara vÀldigt tydlig och kunna tala om att nu gör vi sÄhÀr, punkt slut!
DÄ gÄr det bra, det var exakt samma sak med lastningen.
Kan vÀl sÀga att den hÀr tjejen inte riktigt lyckades med det.
Hon fick dit skorna till slut men var vĂ€l inte jĂ€tteimponerad av min hĂ€st och Ărtan var absolut inte imponerad av henne.
Jag fÄr hoppas att min vanliga hovslagare repar sig snabbt, för allas skull
Jag har ju inga problem att lyfta ben, anvÀnder stativ nÀr jag broddar och hon stÄr som ett ljus.
Kan utan problem ta ett bakben, hÄlla i skoposition, rycka och dra, slÄ med hammare pÄ sko och hov. Hon bryr sig inte öht sÄ det Àr ju inget jag kan trÀna heller.
BestÀmmer hon sig för att att hon inte tycker om en person ska det mycket till för att hon ska Àndra sig.
Tjejen gick fram till henne innan hon skulle Äka för att klappa.
Ărtan vĂ€nde demonstrativt bort huvudet, stick hĂ€rifrĂ„n!
Normalt Àr hon jÀttegosig.
Jaja, fÄr bara hoppas att skorna sitter kvar nu
Idag har vi trimmat i ridhuset med hoppsadel och hon kÀnns toppen fin!
Skulle egentligen trÀnat hoppning men vÀrmen i trÀnarens hus la av sÄ hon fick prioritera det istÀllet, fullt förstÄeligt![]()
Min Àr likadanhon mÀrker direkt och testar hovslagaren direkt om denne slÀpper bakbenen eller om hovis petar pÄ henne. AlltsÄ inte tar tag utan lix "kittlas" lite, samma om massören eller vetrinÀr ska visitera, jag fÄr alltid sÀga Ät dem att ta ordentligt pÄ henne för annars blir hon galen. SkÀms extremt mkt om jag glömmer sÀga till för hon sparkar gÀrna rejÀlt om man pillar pÄ henne för försiktigt
![]()
Blir ju dock sju resor vÀrre om man Àr för hÄrd som du sÀger, de tÄl hon inte heller dÄ blir hon rÀdd spÀnd och lite hysterisk.
SÄ mest tydlighet som krÀvs, lugn och inget pillande![]()