Dressyrlaget till OS (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Vilken rolig lagfinal! Kul att mitt tips höll sig och stort grattis till silver USA. Tycker det är kul att folk alltid glömmer bort dem bara för att de inte är från europa.
Har sett en hel del småklipp på träningar för Sabine, min kompis rider för henne, och hon verkar oerhört ödmjuk och sympatisk.

Blir spännande imorgon!

Mitt tips inför imorgon:
1. Isabell
2. Jessica
3. Sabine

Tror Isabell tar det. Hon har så svår kür, jag har iofs inte sett Jessicas men Isabell är Isabell och tror hon är sjukt sugen på ett individuellt guld. Hon har bara ett och det är från Atlanta 96.

Vilken rolig lagfinal! Kul att mitt tips höll sig och stort grattis till silver USA. Tycker det är kul att folk alltid glömmer bort dem bara för att de inte är från europa.
Har sett en hel del småklipp på träningar för Sabine, min kompis rider för henne, och hon verkar oerhört ödmjuk och sympatisk.

Blir spännande imorgon!

Mitt tips inför imorgon:
1. Isabell
2. Jessica
3. Sabine

Tror Isabell tar det. Hon har så svår kür, jag har iofs inte sett Jessicas men Isabell är Isabell och tror hon är sjukt sugen på ett individuellt guld. Hon har bara ett och det är från Atlanta 96.
Jag gillar inte Laura Graves så jag brukar inte heja på jenkarna men idag kan jag vara glad att de fick silvret :D Harmoniska ritter hellre än spektakulära sådana :bow:

Jag gillar inte Laura Graves så jag brukar inte heja på jenkarna men idag kan jag vara glad att de fick silvret :D Harmoniska ritter hellre än spektakulära sådana :bow:
Jag hade också lite svårt för Laura, ända tills jag såg (eller kanske läste?) en intervju med henne om hennes resa med Verdades. Blev djupt imponerad av hennes ”grit” och kärlek till hästen.

Det som är roligt med både Sanceo och Salvino är att deras ryttare har tagit dem hela vägen upp till GP, till skillnad från Steffen Peters vars Suppenkasper är en i raden av GP-hästar som hans sponsor köpt från Europa (Legolas, Rosamunde, Ravel).

Till den individuella finalen hoppas jag på
1 Jessica
2 Sabine
3 Charlotte

Isabell är fantastisk men jag sätter formen och mjukheten före hos Sabine och Charlotte. Samtidigt tror jag att Isabell blir extremt svårslagen. Det syntes redan idag att hon höjt sin "game" och herregud så jag beundrar den kvinnan! Att kunna plocka fram det där extra år efter år med häst efter häst, det är utomjordiskt bra!

Fick precis höra att Sabine inte ridit kür på 2 år så hon har inte tränat och de trodde inte hon skulle gå till final så küren hon har är inte tillräckligt svår så tränarna och hon håller på att fixa till den. Snacka om att underskatta sig själv 😂😂😂
Gah, paniken liksom! 😅

Till den individuella finalen hoppas jag på
1 Jessica
2 Sabine
3 Charlotte

Isabell är fantastisk men jag sätter formen och mjukheten före hos Sabine och Charlotte. Samtidigt tror jag att Isabell blir extremt svårslagen. Det syntes redan idag att hon höjt sin "game" och herregud så jag beundrar den kvinnan! Att kunna plocka fram det där extra år efter år med häst efter häst, det är utomjordiskt bra!

Jag tror också Isabell blir svårslagen. Nä, hästen är inte den bästa i startfältet men den har rörelser som den gör otroligt bra kombinerat med att Isabell aldrig gör ett misstag.

Sabine tror jag får mycket svårt att ta medalj. Då måste man nog ha ett svårt kürprogram med sig som man övat in. Annars blir det nog svårt att slå Dujardin, Dufour &co som tampas om medaljerna. Werth och Bredow-Werndl tror jag tar guld och silver.

Det som är roligt med både Sanceo och Salvino är att deras ryttare har tagit dem hela vägen upp till GP, till skillnad från Steffen Peters vars Suppenkasper är en i raden av GP-hästar som hans sponsor köpt från Europa (Legolas, Rosamunde, Ravel).
Salvino visades inte i morse så de är inte med längre. Får nöja oss med Sabine och Sanceo idag.

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 694
Senast: lizan
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 352
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 899
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka