Dressyrlaget till OS (utbruten från Dressyrsnackis 14)

Jag har gillat det nya konceptet. Både deletapperna med ettan och tvåan som går vidare och att allas resultat räknas i laget. Mer spännande och mycket lättare att följa med. Man behöver inte vänta tills alla ridit innan man kan räkna ut ställningen. Jag förstår förstås ryttarnas perspektiv. Men för att göra tävlingen mer begriplig och intressant för fler så tror jag det var bra. Hoppas att det räcker för att dressyr (och övriga ridsporter) får vara kvar i OS.

Har någon koll på allas resultat från kvaltävlingen, var det någon som förlorade en plats på att 1:an och 2:an alltid gick vidare? Dvs var det någon som inte kom till finalen som hade högre % än någon som gjorde det?

Tänker inte ens ge Henrik och Pether chansen att prata sönder programmen nu när det är final. Har blivit riktigt förtjust i de brittiska kommentatorerna 😊
Är kvinnan fälttävlansryttare och mannen "vanlig" kommentator?
Jag håller med, väljer att streama med dem istället för vanliga kanaler.
Är det någon som vet om livepoäng visas någonstans idag?
https://www.ridsport.se/tavling/int...okyo/OS-nyheter/grandekurfinalepadressyrensos
Där finns länkar till liveresultat!

Jag har gillat det nya konceptet. Både deletapperna med ettan och tvåan som går vidare och att allas resultat räknas i laget. Mer spännande och mycket lättare att följa med. Man behöver inte vänta tills alla ridit innan man kan räkna ut ställningen. Jag förstår förstås ryttarnas perspektiv. Men för att göra tävlingen mer begriplig och intressant för fler så tror jag det var bra. Hoppas att det räcker för att dressyr (och övriga ridsporter) får vara kvar i OS.

Har någon koll på allas resultat från kvaltävlingen, var det någon som förlorade en plats på att 1:an och 2:an alltid gick vidare? Dvs var det någon som inte kom till finalen som hade högre % än någon som gjorde det?

Jag tror inte det, men har inte min hemmasnickrade lapp i närheten nu.

Hade man verkligen velat göra tävlingen mer begriplig hade man sett till att det fanns vettig grafik med ryttarnas domarpoäng successivt under ritten i GP och GP special.

Tänker inte ens ge Henrik och Pether chansen att prata sönder programmen nu när det är final. Har blivit riktigt förtjust i de brittiska kommentatorerna 😊
Är kvinnan fälttävlansryttare och mannen "vanlig" kommentator?
Var hittar du dem?
Det är Lucinda Greene som är brittisk expertkommentator. ❤️

Peters ser inte ut som han kommer ner i sadeln idag. Lite kantigt intryck överlag på ekipaget som inte varit tidigare.

Liknande trådar

• Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
87 694
Senast: lizan
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 352
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 899
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höjda elpriser
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat