Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller tummarna att allt går väl !Gah… Mitt sto står plötsligt med nästan 40 C i feber.
Inga besökare men för ca 3 v sedan kom ny häst kom till stallet som dock inte visat några symptom (står inackorderad i litet stall med 3 boxar, så har inget att säga till om nya kusar).
Fölningsdatum 29 juni... Skulle precis flytta henne till en annan uppfödare där hon skulle gått med ett sto som ska ha samtidigt, men det blir det ju inget med nu.
Fasiken vad nervöst!!!
Usch hoppas allt går bra ändå.Gah… Mitt sto står plötsligt med nästan 40 C i feber.
Inga besökare men för ca 3 v sedan kom ny häst kom till stallet som dock inte visat några symptom (står inackorderad i litet stall med 3 boxar, så har inget att säga till om nya kusar).
Fölningsdatum 29 juni... Skulle precis flytta henne till en annan uppfödare där hon skulle gått med ett sto som ska ha samtidigt, men det blir det ju inget med nu.
Fasiken vad nervöst!!!
Ser hon ut så där på bägge juverhalvorna? Tycker hon ser väldigt spänd ut uppåt/utåt. Hur känns juvret?Visa bifogad fil 29207
Myrans juver nu i eftermiddag innan insläpp. Det kom lite mjölk också, äntligen! Har haft helt torra spenar ända fram till idag på eftermiddagen även om juvret varit stort ganska länge.
Det är inte helt hårt som på en juverinflammation eller så men inte heller helt mjukt. Jag håller koll så hon inte får problem. Jag tror hon skulle må bra av ett diande föl just nu faktiskt.Ser hon ut så där på bägge juverhalvorna? Tycker hon ser väldigt spänd ut uppåt/utåt. Hur känns juvret?
Det är bra att du håller koll, har nog aldrig sett ett juver med den formen faktiskt.Det är inte helt hårt som på en juverinflammation eller så men inte heller helt mjukt. Jag håller koll så hon inte får problem. Jag tror hon skulle må bra av ett diande föl just nu faktiskt.
Hon ser lite annorlunda ut, håller med. Jag har mest tänkt att hon har så små spenar. Får ser hur det går med allt, har jättebra veterinär om problem skulle uppstå.Det är bra att du håller koll, har nog aldrig sett ett juver med den formen faktiskt.
Har också hört det iår.Är det bara jag som har reagerat på att många ston verkar ha gått över tiden en hel del?
Hoppas hon fölar innan du behöver jobba.340 nu efter midnatt och inga tecken på att det skulle närma sig.
Fölet levde tillfälligt om ordentligt för 2 kvällar sen vilket var en lättnad för det har varit oroväckande lugnt i magen på sistone.
Värdet på "reffen" var nere på 10 och vände men har börjat stiga igen.
Hoppas, hopps hon fölar innan fredag för då måste jag jobba igen
Min var feberfri igår, gudskelov.Min tjockis verkar på bättringsvägen, 38,0 C i morse och betydligt piggare. Äter och dricker dåligt, men gör det lite i alla fall. Kissar och bajsar som hon ska.
Håller tummar och tår nu. Sov inte en blund inatt, trodde hon skulle kasta, men antar att faran inte är över än.