Även om det var såpass tidigt så måste det väl ha känts skönt att det blev "avklarat", väntan är ju så olidligMitt sto gick helt emot vad hon brukar o fölade 15 dagar tidigare i år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Även om det var såpass tidigt så måste det väl ha känts skönt att det blev "avklarat", väntan är ju så olidligMitt sto gick helt emot vad hon brukar o fölade 15 dagar tidigare i år
Ja jag var mest rädd den inte skulle vara färdig men de var honÄven om det var såpass tidigt så måste det väl ha känts skönt att det blev "avklarat", väntan är ju så olidlig
Hur många dygn brukar ni räkna era ston som fullgångna? Verkar vara lite olika. 332 dygn här idag och gjorde mjölktest för första gången. Resultatet blev det mörkaste och ca en vecka kvar. Bäckenbanden är inte släppta än.
Jag räknar 330 dygn då det har stämt bäst på fölningarna här. Sista kom på dygn 332. Första gången det har gått över så här långt (344 idag).Hur många dygn brukar ni räkna era ston som fullgångna? Verkar vara lite olika. 332 dygn här idag och gjorde mjölktest för första gången. Resultatet blev det mörkaste och ca en vecka kvar. Bäckenbanden är inte släppta än.
Grattis ! Så skönt att det ändå löste sig, felläge o alltImorse fölade mitt sto Darina. Fölet var sålt i magen och köparen hade Darina hos sig.
Hon följde inte sitt vanliga mönster och beteede sig underligt ett dygn innan fölning. När förlossningen började hade hon ett felläge men som var enkelt att rätta. Antagligen har fölet legat fel i magen och Darina har försökt rätta till läget. Ut kom ett föl som var livlös. Efter mycket masserande så kom fölet igång. Var svag i början men hoppar och studsar rundor nu. Åt med god aptit direkt hon kom upp på benen.
Sto efter Zafferano- D-Day. ❤❤ Jag och köparen som är uppfödare.
Spännande, gissar att det blir föl inom ett dygnIdag såg man bokstavligen mjölken spruta från juvret, det har kladdat ned bakbenen rätt rejält.
Då det satt droppar på spenarna så fick min man göra det "modiga" grovjobbet att lyckas fånga nån droppe på refraktometern, stoet gillar inte att man rör juvret. Mycket riktigt så blev det protester för det pyttelilla men droppar fick vi och det visade även bra.
Väntar med spänning nu och hon äter, sover, äter, sover zzzzz blir nog inget föl denna natt heller.
Det är mjölk som droppar från spenarna på bilden.
Visa bifogad fil 29991