Hoppas hon fölar innan du behöver jobba.
Det är inte enkelt att få till fölpassning mm när man har jobb att sköta. Jag har gått som på nålar hela våren här att det skulle bli fölning när var på jobb dagtid, men såklart hade jag flera standin som kunde rycka in och assistera om det behövdes. Både släkt och grannar har varit involverade. Koll hade jag själv i kameran på jobbet.
Nu har båda mina kommit till världen och jag är extremt tacksam över att allt flöt på nästan enligt plan. Nu är jag föräldraledig två veckor så det finns tid till pyssel med fölen. Just nu känns det som om jag skulle behöva vara ledig hela sommaren...
Men att jobba när man har nyfött föl hemma funkade också bra, de var inne när jag var hemma och ute på morgon och kväll.
Det här med fölvaka gör ju att hela livet sätts på vänt. När sista fölet föddes igår natt, var jag helt slut, ändå bestämde jag mig för att dra igång en städning av hela huset , tvätta mm eftersom jag inte haft ro att pyssla med sådant innan kändes det som. Inte ork heller.
Skönt med föl/föräldraledigt! Och grattis till fölen!
Jag jobbar deltid natt så jag har mkt ledigt men kan inte bara åka hem om det skulle dra igång medan jag är på jobb, och det är ju oftast på natten det sker..... Har två nätter till helgen och sen ledig 4 dgr igen men det skulle väl vara helt i enlighet med murphys lag att den tittar ut de enda två nätter jag jobbar på typ 4 v Har mkt bra uppbackning av erfarna grannar här hemma men jag vill ju inte missa det hela, speciellt inte om det skulle bli problem vid eller efter förlossningen. Kanske blir mitt enda egna föl någonsin och jag vill ju vara där när det händer!