Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja vi mockar ur ordentligt lite innan en månad innam BF, desinficerar och lägger en 2dm tjock botten med torv/spån med ca. 3dm halm ovanpå. Då hinner mamman bo in sig (med sina bakterier) samt att hon får en fast och fräsch bädd för ungen så den inte glider ikring för mycket. Halm kan bli lite halt ibland annars.
Hm... Mitt sto kissar också floder... Dricker lätt 20 liter när hon är inne nattetid. När 10 liter egentligen är hennes dygnsbehov. Kanske är smartast med torv underst ändå. Men det känns så skitigt...
Jag tycker torv är mycket bättre än spån! Det ger bättre grepp och suger upp mycket bättre. Ett rejält lager halm uppepå
De går över i en annan box. Den är också stor men inte lika stor.Narcissa vad hade du tänkt göra av första stoet som fölat då du ska sätta in det andra stoet i boxen? Måste dom föla i samma box?
Så om jag förstår er rätt så mockar ni inte ut annat än bajset och har det som en riktig bädd? Min dam gör ju allt i samma hörn så det är väldigt lättmockat, man skottar typ tre gånger med grepen så är man klar, har man riktig otur eller om hon varit inne länge så kan det vara en hög till på mitten av bakre väggen. Men i fråga om fäste så kommer hon ju alltså inte kissa så att bädden sätter sig, det har hon aldrig gjort. Det går ytterst lite spån till henne, det blir nästan dammigt innan man hinner byta ut... Är det alltså bättre fäste med torv då istället? Det har jag heller aldrig använt då jag tycker det är så mörkt och tråkigt...
Vad tråkigt, håller tummarna för att anfallet hävs fort och att allt går bra med både sto och föl!Vår ponny har fått fång... Hon gick stappligt i hagen igår, ingen puls men hade väldigt svårt att vända. Ringde ut veterinären och nu står hon på smärtstillande och boxvila över helgen till att börja med. Veterinären ville rådgöra med Ultuna om fortsatt behandling och måndag skulle hon höra av sig igen. Vi är så ledsna och oroliga för både vår ponny och för hennes föl.