Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
2

Min tjockis är på dag 218 nu. Har känt fosterrörelser i nästan en månad (25/2) och senaste 2 veckorna har det varit rodeo där inne :D

Vaccinerade spruta nummer 2 i förrgår (abortvirus) å satan vad hon reagerade... dagen efter 39.5 graders feber, helt svettig som en bred sadelgjord, svettig längs täcket vid bogen (som om det hade regnat)... Har ofodrat regntäcke...
Gick ner till 39 vid lunch, 37.8 vid insläpp och samma i morse... lilla vännen :(

Så nu är frågan om jag vågar ta sista sprutan? Hon reagerar aldrig på influensa-stelkramp-boutulism-sprutorna... avmaskning kan hon bli tjock bakom ganascherna om hon haft lite större mängd mask... Första sprutan blev hon lite seg av men absolut ingen fara...

Oftast när de reagerar på vaccin är det för att de har någon annan infektion i kroppen enligt min vet. Min tant blev jättedålig en gång efter influensavaccination. Feber, svullnade upp jättemycket i alla benen och där hon fått sprutan och rörde sig allmänt stelt och uschligt. Var ordentligt orolig inför nästa vaccination men då reagerade hon ingenting alls.

Mitt sto räknar två månader kvar med då jag tänker vara föreberedd på att hon fölar tidigt igen... Har snart släppt all vinterpäls..

24813039839_d485c034be_c.jpg

Är tungt nu (även om det fortfarande går att rulla över ;) ). Och även om hoven är väldigt mkt bättre så har hon fortfarande ont i den :( Veterinären tror fortfarande att det är hovböld...

Tror vi brukar göra en lista över när förväntade föl tros komma typ? Borde vara dags att göra isåfall :) Eller är jag förvirrad i vanlig ordning...? :p

Det finns en sån lista någonstans men jag tror det var länge sedan någon skrev i den så att den finns långt bak.

(Jag kollade hela tråden, finns ingen lista i denna. Måste vara annan tråd?)

LISTA (fyll på)

Februari

Mars

April

22/4 Vingra

Maj

Juni

Juli

Messy - 16/6

Augusti

Listan är en egen tråd. Leta efter den och fyll inte på detta. Saker ska bara stå på ett ställe.

Görel moderator på avel som är på konferens med jobbet och inte hinner leta efter den nu.

Listan är en egen tråd. Leta efter den och fyll inte på detta. Saker ska bara stå på ett ställe.

Görel moderator på avel som är på konferens med jobbet och inte hinner leta efter den nu.
Jag har nu bläddrat bakåt (till augusti, kan väll knappast ha gjorts innan dess?) och försökt att söka i sök funktionen och kan inte hitta tråd med lista över när de ska föla. Vet inte om listan ligger under helt annan ämnestopic eller något :confused: Känner mig något blind som inte hittar någon tråd som ser ut att vara rätt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 973
Senast: Robina
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur