Härlig stam!Tack! Hon är e Rosevelt, Don Schufro, Regazzoni
(jag blv lite nyfiken och konstaterade att mamman till ditt sto hade en 4.a på benen på treårs, hoppas att det inte nedärvdes till din)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Härlig stam!Tack! Hon är e Rosevelt, Don Schufro, Regazzoni
Härlig stam!
(jag blv lite nyfiken och konstaterade att mamman till ditt sto hade en 4.a på benen på treårs, hoppas att det inte nedärvdes till din)
Efter att ha varit domarsekreterare på massor av treårstester undrar jag hur hålväggar kan påverka benpoängen? Man lyfter ju inte hovar och bedömer inte hovkvalitet utan benens korrekthet, kan du förklara hur hålväggar påverkar benställningen?
Att det var hålväggarna/hovarna som påverkade poängen har jag fått förklarat för mig när jag frågat folk som känner till mamman mer. Jag har aldrig träffat stoets mor och har således inte sett varken domarprotokoll eller märrens ben. Jag har inte sett någon anledning till att ifrågasätta den förklaringen som givits eftersom varken jag eller någon annan har funnit något att anmärka på i mitt stos benställning utan det är just hovarna som är hennes svaga sida.
Fortsatt diskussion om benställningar och hålväggar kan tas via PM.
Just nu känns det väldigt kul att ha dräktigt med Hasard!
Han var dubbelt felfri i premiären av unghästVM och kom femma i dagens klass. Jag tycker att han går från klarhet till klarhet. Hoppas att han nedärver sin kvickhet och spänst till ungen
snygg häst....!Har ett maidensto som vi betäckte i sista sekunden i slutet av juli med Sir Oldenburg. Var lite halvt oplanerat även om jag funderat länge på att ta ett föl på henne. Ville ha en hingst med bra simmare och som lämnar föl med bra hals och front.
Vårt sto är idag konstaterad dräktig på 90-dygnskollen!!Jippie!
Stoet är efter Magini- Triumf, det här blir hennes andra avkomma. Har fått en avkomma efter Figaro R tidigare, han fick dubbeldiplom på treårs-testet. Hon är nu dräktig med Sir Oldenburg! Hoppas på något riktigt läckert
Åh vad kul! Min ska inte kollas förrän runt 21/10 typ på 90 dagar. Men hon är en sån som brunstar jämt, ganska så tydligt regelbundet året om och hon har inte brunstat sen hon blev betäckt! Va dräktig på dygn 21 men hoppas fortfarande att hon är dräktigNu törs jag skriva här! Mitt sto är i dag kollad, på ca 90 dygn, och är fortfarande dräktig med Luxus! Då jag inte har kollat sen 14 dygn så kändes det lite nervöst om hon fortfarande skulle vara dräktig men det var hon!