Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej det kommer jag inte testa. Det skulle jag inte gilla om det inte vore ett jobb jag älskade.
Det verkar som du har mkt tvätt ;)

Bara två maskiner, som tar drygt en timme var sig, men torkrum och torktumlare är så tröga att det tar drygt 6 timmar att få allt torrt. (jo jag har på full värme och avfuktaren är i gång):p

Hyresvärden är så snål att han hellre låter en kondenstumlare dra 2kw i fyra timmar och en 6kw fläkt gå i 6 timmar än att köpa nya maskiner som gör jobbet på 2 timmar.

Bara två maskiner, som tar drygt en timme var sig, men torkrum och torktumlare är så tröga att det tar drygt 6 timmar att få allt torrt. (jo jag har på full värme och avfuktaren är i gång):p

Hyresvärden är så snål att han hellre låter en kondenstumlare dra 2kw i fyra timmar och en 6kw fläkt gå i 6 timmar än att köpa nya maskiner som gör jobbet på 2 timmar.

Kan det vara värt att köpa egen maskin?
eller köpa mer kläder/sängkläder så man slipper tvätta så ofta.;)
nu vet jag inte om du har familj och så..men om man är själv så tycker jag inte man behöver tvätta så mkt? Menar inte det som ngt dömmande utan bara som förslag om du tyckte det tog mkt tid...
Jag är inne i en period av att göra allt effektivt..

Det finns inget sätt att jobba hemifrån en dag i veckan tex? Maken jobbar visserligen 12h dagar men å andra sidan har han 5 min hem och krisar det kan han komma ifrån när som helst...

Jag har funderat på det också. grejen är ju det att jag gärna vill ha tid och ork till andra intressen än jobb. Och nu är jag helst slut när jag kommer hem halv ått på kcällen och gick hemifrån vid sju.
Även om jag jobbar hemifrån en dag tar det mkt på krafterna..
Man förlorar ju några tusen i månaden på att jobba en dag mindre men känner ändå att det skulle vara värt det.
men...det kommer inte bli nu ändå..för nu kommer inte min chef gå med på det av diverse olika orsaker.

Kan det vara värt att köpa egen maskin?
eller köpa mer kläder/sängkläder så man slipper tvätta så ofta.;)
nu vet jag inte om du har familj och så..men om man är själv så tycker jag inte man behöver tvätta så mkt? Menar inte det som ngt dömmande utan bara som förslag om du tyckte det tog mkt tid...
Jag är inne i en period av att göra allt effektivt..

Nu är det mest arbetskläder som tvättas, efter en vecka på vägen i regn och rusk måste även jackorna tvättas då de blir fulla i sand och annat elände när man öppnar och stänger kapellet och byter trailer. Men jo, tvättmaskin och tumlare är på önskelistan när jag flyttar till ny lägenhet i Falköping till nyår.

Hm det var väl det där med att plugga jag borde ha gjort... Saker som jag läste minuterna innan jag började var som helst bortblåsta... :banghead: Bara jag får godkänt så är jag nöjd! :down:

Nu är det mest arbetskläder som tvättas, efter en vecka på vägen i regn och rusk måste även jackorna tvättas då de blir fulla i sand och annat elände när man öppnar och stänger kapellet och byter trailer. Men jo, tvättmaskin och tumlare är på önskelistan när jag flyttar till ny lägenhet i Falköping till nyår.

Och din lördag kommer bestå av tvätt?;)

Dansa behöver man ju inte (gör inte jag frivilligt) men öl, musik och folk att skratta åt som gör bort sig på väg över golvet på väg till ena eller andra tycker jag om :D:devil:
Jag gillar pubar mest, när jag hälsar på syrran i göteborg brukar vi sitta och ta en öl/ett glas vin och sitta och prata. Det får gärna vara en trubadur som spelar en stund men inte hela tiden. Jag vill sitta och prata med folk när jag är ute! :D Det händer ju ungefär en gång om året så det gäller ju liksom att hinna umgås... ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka