Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här helgen visade sig bli en hund-helg :love:.
Igår var jag och pussade på en 12 veckors Tysk jaktterrier, den hade jag kunnat tagit med hem om det inte vore för att ägaren är en kompis och skulle märka att det var jag som stal den...
Idag kom kära far med fru och gjorde ett oväntat besök (tur det alltid finns kaffe hemma!!) och dom har en 5 månader gammal Spansk vattenhund som var puss-sugen...
I morgon ska vi åka på en träff med Breton-klubben för att se om den rasen är något vi ska satsa på :love:.

@Snurrfian: Det lät som en jätteäckligt middag ;) :D Vi åt också en klen middag, tupp i vin. Svärmors kyckling från i somras var faktiskt en tupp den här gången :p (blev ett misstag för något år sedan :nailbiting: men unghöna i vin går att äta det också! :cool:). Det blev faktiskt gudomligt gott, med pressad potatis och lite gelé till.

@Snurrfian: Det lät som en jätteäckligt middag ;) :D Vi åt också en klen middag, tupp i vin. Svärmors kyckling från i somras var faktiskt en tupp den här gången :p (blev ett misstag för något år sedan :nailbiting: men unghöna i vin går att äta det också! :cool:). Det blev faktiskt gudomligt gott, med pressad potatis och lite gelé till.
Åh det lät verkligen jobbigt att äta! ;)
Jag gillar inte riktigt det här med att ställa om klockan, jag blir helt tidsvill och förvirrad...:cautious:

Åh det lät verkligen jobbigt att äta! ;)
Jag gillar inte riktigt det här med att ställa om klockan, jag blir helt tidsvill och förvirrad...:cautious:

Jag klarar tidsomställningen bra men attans när jag jobbade på ett jordbruk. Korna tyckte INTE om att ändra sina tider. På hösten gick det väl an men en timme senare på våren var verkligen inte populärt :crazy:

Jag klarar tidsomställningen bra men attans när jag jobbade på ett jordbruk. Korna tyckte INTE om att ändra sina tider. På hösten gick det väl an men en timme senare på våren var verkligen inte populärt :crazy:
:D Hästarna uppskattade inte heller att få sin mat en timme senare... Fast de tyckte att kvällsmaten kom alldeles för sent på hösten... ;) Min huligan däremot är van att få mat på olika tider så han bryr sig inte ett dugg om det är en timme hit eller dit! :D

Får jag skryta lite med mina fantastiska barn? :D Stora barnet blev delad etta i och med att hon sköt fullt och den här tävlingen enbart räknade heltal. Det mindre barnet sköt personbästa och låg trea när det var två skyttar kvar i hans klass så han kan som sämst bli femma, men antagligen bättre! :love:

Själv har jag med viss förvåning och avsmak testat min cider i helgen. :wtf: :arghh:

Letat som en galning på nätet, snackat med brorsan och bett om råd tills jag tänkte att det kan iaf inte bli värre, rädda vad som räddas kan! Jag gjorde en provflaska, slängde i en matsked strösocker på 0,5 l och testade att kolsyra skiten. Blev hyfsat drickbart! :up:

Friskt vågat hälften runnit, nu har jag tappat upp massor med flaskor i varierande storlekar, hällt i socker och ställt i groventrén så får de begrunda sitt öde några månader innan jag smakar av dem igen. En flaska ligger i kylen, en delvis kramad PET med plats att svälla och visst var det alkohol i skiten, är nästan lite flummig känner jag. :o

Är en :banana::banana::banana:-dag idag...
stock-vector-a-happy-cartoon-dragon-dancing-and-smiling-59868463.jpg

Ska kolla upp möjligheten att jobba deltid. När man jobbar heltid känns det som man inte gör nåt annat. Jobba 8 h samt drygt 3 h resande per dag... är hemifrån drygt 11 h per dag...:down:

Ska kolla upp möjligheten att jobba deltid. När man jobbar heltid känns det som man inte gör nåt annat. Jobba 8 h samt drygt 3 h resande per dag... är hemifrån drygt 11 h per dag...:down:
Det finns inget sätt att jobba hemifrån en dag i veckan tex? Maken jobbar visserligen 12h dagar men å andra sidan har han 5 min hem och krisar det kan han komma ifrån när som helst...

Testa åka hemifrån söndag kl 2-3 på em och sedan komma hem fredag em-kväll. Tur man har internet så man kan sköta det mesta av ärenden och betalningar den vägen när man väl kommit åt posten vill säga :) Sedan går halva lördagen till tvätt och resten av tiden till mat och sova känns det som.

Testa åka hemifrån söndag kl 2-3 på em och sedan komma hem fredag em-kväll. Tur man har internet så man kan sköta det mesta av ärenden och betalningar den vägen när man väl kommit åt posten vill säga :) Sedan går halva lördagen till tvätt och resten av tiden till mat och sova känns det som.

Nej det kommer jag inte testa. Det skulle jag inte gilla om det inte vore ett jobb jag älskade.
Det verkar som du har mkt tvätt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka