Dräktiga ston 2014/2015.

Min är ganska rund, hon är på 160 dygn i dag. :-)

Jag hoppast på et stoföl som ska heta Arielle (Efter sin mamma: AbIgaLE och pappa: cRELido)

Ger ni era ston några extra tillskott i fodret under dräktigheten? Min inackordering ger koppartilskott till sitt sto, är det vanligt?
 
Jag ger inte min något speciellt bara för att hon är dräktig, utan hon får de tillskott som behövdes till grovfodret. Tack och lov ett fantastiskt foder i år så chevinal och selen är allt hon får utöver.
 
Min är ganska rund, hon är på 160 dygn i dag. :-)

Jag hoppast på et stoföl som ska heta Arielle (Efter sin mamma: AbIgaLE och pappa: cRELido)

Ger ni era ston några extra tillskott i fodret under dräktigheten? Min inackordering ger koppartilskott till sitt sto, är det vanligt?
Det var ju också en jätte bra kombo av namnen!
 
Ja, men typiskt om det blir hingstföl, då har jag inga lika bra... ;-)

Haha på "min" mcdonalds här i örebro är det en kille som jobbar som heter ariel så funkar som killnamn oxå;) han ser väldigt manlig ut så tror inte han vill byta kön eller så, är av utländsk härkomst så namnet kanske kommer från hans hemland!
 
Hur tjocka är era ston? Min är rund, så rund har hon inte varit sen jag köpte henne, nyligen avvand från sitt föl, för 5,5 år sen. Hon är på 121 dagar nu. Funderar om det bara är för dräktogheten, för mkt foder, för lite motion eller en kaka av allt:p

Min är på dag 130 idag och hon är precis som någon annan skrev här innan, tjock men på ett annat sätt och om man trycker lite känner man revbenen vilket man normalt inte gör på den tunnan. Första fölet på henne och jag tycker det är hopplöst att man måste vänta så ohemult länge innan man får se resultatet :banghead:
 
Min är på dag 130 idag och hon är precis som någon annan skrev här innan, tjock men på ett annat sätt och om man trycker lite känner man revbenen vilket man normalt inte gör på den tunnan. Första fölet på henne och jag tycker det är hopplöst att man måste vänta så ohemult länge innan man får se resultatet :banghead:

Ja på tok för lång väntan...
 
Här är bilder från idag, dräktig på dygn 189.
I3505962W676H380V20141113T193817Z.jpeg

I3505964W676H380V20141113T193817Z.jpeg

Världens finaste mage... :love:
 
Ja, det är hopplöst att man inte kan det! Jag har sällan tillgång till datorn så det skulle vara himla bra om man kunde lägga in från paddan eller telefonen. Nu har tonåringen gått och lagt sig så då passade jag på! :p
 
Tycker inte det syns eller märks något på min än. Är ju bara på dygn 120 lr nå+t. Funderar på skoj på namn. Dom bör i stostammen heta något på B och mitt sto heter Bergamott och är ju dräktig med Canterbury. Burbery? Vad tros? Fanns både ston och hingstar som hette det och blir det en tös så är lilla "Rut" givet och hingst blir "Berra"?

Men jag kan hinna ändra mig..roligt att spåna lite:)
 
Tycker inte det syns eller märks något på min än. Är ju bara på dygn 120 lr nå+t. Funderar på skoj på namn. Dom bör i stostammen heta något på B och mitt sto heter Bergamott och är ju dräktig med Canterbury. Burbery? Vad tros? Fanns både ston och hingstar som hette det och blir det en tös så är lilla "Rut" givet och hingst blir "Berra"?

Men jag kan hinna ändra mig..roligt att spåna lite:)

Jag tycker det funkar jättebra!
 
Tycker inte det syns eller märks något på min än. Är ju bara på dygn 120 lr nå+t. Funderar på skoj på namn. Dom bör i stostammen heta något på B och mitt sto heter Bergamott och är ju dräktig med Canterbury. Burbery? Vad tros? Fanns både ston och hingstar som hette det och blir det en tös så är lilla "Rut" givet och hingst blir "Berra"?

Men jag kan hinna ändra mig..roligt att spåna lite:)

Jag tänkte direkt på bluberry;p
 
Ja, det är hopplöst att man inte kan det! Jag har sällan tillgång till datorn så det skulle vara himla bra om man kunde lägga in från paddan eller telefonen. Nu har tonåringen gått och lagt sig så då passade jag på! :p
Jag har en dator, från 2008-2009 nånstans men undviker in i det sista att starta den:p det tar nog ca 3 år att ladda upp en bild... Eller lite överdrivet men tog 45 min att ladda ner dropbox...
 
Min är som en kanonkula om magen, har svårt att tro att det bara är bebis då hon gått strax över 100 dygn. Arg som ett bi är hon också! Sparkade hagkompisen helt oprovocerat idag för att denne stod i vägen. Sen for hon iväg och ställde sig på stället och bockade och såg tvärilsk ut.:confused:
 

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Jag ser jätteofta annonser där ston säljs dräktiga och undrar varför? Om man inte tänkt behålla stoet, varför betäcka det då? Ja jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Ny tråd för oss med dräktiga ston som ska föla 2016.
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
115 900
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp