Dräktiga ston 2014/2015.

Vi är på dygn 260 idag!
I3519283W507H507V20150123T163057Z.jpeg

Min fina tjockis..
 
Kan berätta att mitt sto är hemma igen o mår bra! Hon har fortfarande ett för högt infektionsvärde, låg på 2200 igår o ska vara 5 men de misstänker att det är efter livmoderinflammationen. Går på Hippotrim nu o nytt blodprov tas på torsdag. Proverna på fölet visade inget virus vilket var skönt. Hon har precis gått in i fölbrunst o visar brunst för första gången i sitt liv. Allt ser bra ut o vetr. ser inget som hindrar mig att betäcka om henne till våren o det blir självklart Hasard igen! Önskar alla här inne lycka till med sina ston o framtida föl!!
 
Får väl lägga in sist tagna magbilden eftersom jag knappt tycker hon ser dräktig ut men det gör hon nog..;)
Den undre är från Maj 2013 men hon brukar vara lite åt det hållet även om hon kanske är något tunn där dock;


10941704_886625908025596_1347105099_n.jpg



1195_583274231694100_1746883196_n.jpg
 
Får väl lägga in sist tagna magbilden eftersom jag knappt tycker hon ser dräktig ut men det gör hon nog..;)
Den undre är från Maj 2013 men hon brukar vara lite åt det hållet även om hon kanske är något tunn där dock;


10941704_886625908025596_1347105099_n.jpg



1195_583274231694100_1746883196_n.jpg

Jag tycker två saker - det ena är att hon ser dräktig ut och det andra att det är en häst som jag gillar exteriören på! Jättefint sto har du!
 
Jag får det spännande i sommar, med ston som har otydliga brunster och har gått på fribetäckning med en smygande hingst. Och dessutom missat att dräktighetskolla dem - skulle gjort stickimulen-test i höstas, men då blev jag akut sjuk, inlagd och opererad. Och sen var det plötsligt för sent... Men jag tror de är dräktiga. Den ena gick med hingsten hela sommaren, blev hon dräktig direkt så fölar hon i mitten av maj men det skulle kunna bli ända till augusti.... Den andra gick egentligen bara knappt en månad och jag tror hon var på väg in i brunst när hon släpptes in till hingsten. Så där har jag väl aningen bättre koll, det borde bli i början av juni.
 
@cirkus! TYack vad glad jag blir och vad kul att din också är en Figaro R! Trevligt temperament?
Jag ser ju massa brister på min och tänker att nästa häst ska ha si och så..längre rygg, mindre framtung, rakare ben osv, osv..( Fick iof 888 på kvaliten men fan vet om det inte var en skrivarmiss eller något. ) Meeen jag älskar hennes stora hjärta! Oki, sur och bitchig nu mot pôjkarna i hagen men hon har en häärlig arbetsmoral, alltid pigg, går fram överallt:)! Sen att det är skit i sadeln men hon springer fint ibland ändå:D!
 
@cirkus! TYack vad glad jag blir och vad kul att din också är en Figaro R! Trevligt temperament?
Jag ser ju massa brister på min och tänker att nästa häst ska ha si och så..längre rygg, mindre framtung, rakare ben osv, osv..( Fick iof 888 på kvaliten men fan vet om det inte var en skrivarmiss eller något. ) Meeen jag älskar hennes stora hjärta! Oki, sur och bitchig nu mot pôjkarna i hagen men hon har en häärlig arbetsmoral, alltid pigg, går fram överallt:)! Sen att det är skit i sadeln men hon springer fint ibland ändå:D!

Hon har jättehärligt temperament för mig, men jag tror nog att tävlingsryttare skulle vilja ha en lite tuffare häst, hon är extremt snäll och vänlig och gör aldrig några dumheter. Inte jättemycket motor, men går fram överallt och tvekar aldrig. Hon är inte visad tyvärr, men jag skulle gissa på ungefär samma siffror som din på det exteriöra. En bild:

297245_10150335955148323_124682090_n.jpg


De har väldigt liknande sida tycker jag, med ganska djup bog, ganska kort rygg/länd raka bakben och ett ganska bra framparti!

Min har 7-mässig skritt 8-mässig trav och skulle nog tro kanske 6.5 på galopp, den har bra balans men väldigt raka ben.
 
Håller med! Dom är ju riktigt lika i typ @cirkus! Hon är jättefin, din!
Min har faktiskt mycket motor, blir tom lite het i hoppning tex. Tror det kommer ur hennes möderne!
Jag som 42årig kärring och aldrig vågat tävla har ju tack vare henne lyckats ta mig ut med lite placeringar upp till la-dressyr.
Hade hon bott hos tex en satsande fälttävlansryttare tror jag kunde gått ganska långt, hoppade 88 som treåring och har ett härligt mod och inställning på terrängen, jag har dock aldrig vågat tävla hopp och skutt själv;)..
 
Håller med! Dom är ju riktigt lika i typ @cirkus! Hon är jättefin, din!
Min har faktiskt mycket motor, blir tom lite het i hoppning tex. Tror det kommer ur hennes möderne!
Jag som 42årig kärring och aldrig vågat tävla har ju tack vare henne lyckats ta mig ut med lite placeringar upp till la-dressyr.
Hade hon bott hos tex en satsande fälttävlansryttare tror jag kunde gått ganska långt, hoppade 88 som treåring och har ett härligt mod och inställning på terrängen, jag har dock aldrig vågat tävla hopp och skutt själv;)..

Ha ha och jag är 10 år äldre än dig och ska ha fölungen till mig själv...
Tur att jag har flera som kan vara kamikazepiloter
 
tycker ni hon ser dräktig ut ?eller bara tjockis . Ingen vet som vill komma ut o känna . Tog urin prov i höstas visade dräktig . Tog ett nu förra veckan o visa inte dräktig . Hon står ibland o nickar och är ovanligt sur .
 
Ser smal ut i flanken. Hur ser juvret ut?
Här gissar vi på ett sto som inte tog sig på hela sommaren, men som nu har alla tecknen. Vore kul om en ampereunge ploppade ut:)
 
Juvert är halvstort , hon sinade bra i somras men nu börjar de bli större igen :/ hon är är tjockare vid flanken ir . Mest på ena sidan
 

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Jag ser jätteofta annonser där ston säljs dräktiga och undrar varför? Om man inte tänkt behålla stoet, varför betäcka det då? Ja jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Ny tråd för oss med dräktiga ston som ska föla 2016.
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
115 905
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp