Dräktiga ston 2014/2015.

Jag hoppas på ett sto då jag tänkt att behålla avkomman och vill gärna kunna ta föl på den i framtiden men viktigast är att det kommer ut ett levande föl och att den får vara frisk!
 
Jag är övertygad om att Olivia får ett hingstföl. Ett brunt med svart man och svans, kopia av sin far. Därför blir det väl ett mörkbrunt stoföl. :) Jag är kluven till vad jag hoppas på för kön. Jag föredrar valacker och fölet är ju tänkt att bli min ridhäst men vi har 100 % ston i stallet så ett sto vore ju mer praktiskt... Men jag säger som er andra, huvudsaken är att allt går bra. Vi är på dygn 251 idag. Helt galet vad fort det går!
 
Först och främst hoppas jag att allt går bra för Florida och att fölet mår bra och är välskapt :) annars har jag på känn att det är ett sto där inne. Hoppas verkligen det är det också, det har vi möjlighet att behålla..! Men jag vet inte, har ju hoppats på det länge, men det var efter nån månad jag bara fick känslan att det är ett sto där inne. Får väl se! ^^
 
Mitt sto fick ont i magen i ons-kväll... Var riktigt obehagligt när hon började rulla sig o lägga sig på sidan o sucka o stöna. Hon stretchade också flera gånger med frambenen framåt o slog med bakbenen o började o småsvettas... :( Jag hade maximal otur för min veterinär åkte 5 min innan detta började, hon var ute om o vaccinerade min andra häst... Hade iaf tur o fick tag på henne o hon misstänkte att fölet låg o tryckte så de gjorde ont eller en liten släng av kolik, dock så bajsade mitt sto 10 min innan hon började få ont o fes en himla massa... Va bara att gå ut o traska med henne o efter en timme började hon stampa o slå med bakbenen o blev väldigt irriterad... Några minuter senare var hon sitt vanliga jag igen o försökte inte rulla sig längre o gick nöjt tillbaka i sin box o mumsade hö :) Förmodligen la sig fölis tillrätta o de gjorde inte längre ont där inne! Körde ändå några kontroller på henne under kvällen/natten o kl ett hade hon äntligen bajsat en ny hög o jag kunde pusta ut ännu mer.
 
Usch så nervös man blir @Moffsan!
Mitt ena sto åkte på feber i onsdags. Snacka om nervös när hon bara stod och hängde oh inte ville äta. Nu har hon ingen feber och är lite piggare men äta sitt hö vill hon fortfarande inte...
 
Fy era stackare som har haft krassliga hästar, hoppas de håller sig friska nu! Valacken jag rider drog på sig en förkylning innan jul, det var några svettiga dygn då vi inte visste om han skulle smitta de andra. Med fem dräktiga ston i samma stall hade det varit en mardröm men allt gick väl som tur var.
 
tack, man blir bra nervös när de blir dåliga... Hoppas hon håller sig kry nu fram tills det är dags, snart bara 2 månader kvar! Tiden har gått så fort!! :bump:
 
Jag tror att Bella oxå haft lite kolikkänningar, boxen har varit rörig några nätter på raken, hom bajsar normalt sett på samma ställe. Men inte sett nåt på henne, bara på boxen. Men nu är boxen normal igen men Bella har blivit riktig bitch, igår slog det i väggen så det sjöng om det!
 
Vårt ena halvblodssto är så arg denna dräktighet, tjurig mot allt och alla. Hon är normalt den goaste och snällaste.
Undrar stilla om jag vill veta vad det är hon har inne i sig :sneaky:

Ja Bella brukar också vara supersnäll, hon har smeknamnet "snälla bella" från tidigare stall av en anledning, men nu jäklar är ho' sur!
 
Min är snäll, så länge man inte försöker peta henne på magen. Hon skulle aldrig försöka bita eller sparkas men oj, vilka blickar man får :devil:
 
Fick äntligen lagt in en film på youtube jag gjorde på mitt sto för ett tag sen, inte den bästa tyvärr men den visar hur jag sett o känt rörelser från fölet i hennes mage.
Har dock inte kunnat känna detta sista veckan så tror att det börjar bli lite väl trångt där inne, nu ser man ibland i ljumskarna att det rör sig lite men inte lika tydligt som när det buffades här under magen.

Jag hade en exakt likadan film. På mitt odräktiga sto - tyvärr är den telefonen död. Alltså det är inte så att jag vill ta ifrån dig att du ser fosterrörelser, jag bara konstaterar att jag sett exakt samma livlighet i en odräktig mage.

Det du börjar se vid ljumskarna nu - känns sannolikare som fosterrörelser
 
Usch, ibland blir man sådär nojjig..tänk om hon är tom. Tycker ju hon är som vanligt, inga större personlighetsförändringar..Fast, ptja, riktigt så arg på grabbarna brukar hon ju inte vara. Hon har också mer mage än normalt och är tack och lov fin på överlinjen..
I ridningen är hon lika pigg och filifjonkig som vanligt.
Dessa hjärnspöken;).
Tycker att det är evigheters evighet kvar. Kan det inte vara midsommar nu..
 
Å din var som min lite ilsk för tillfället;)? Då har vi lite gemensamt!
Såg i fölningsdatumtråden att hon var efter Patrice? Har haft en valack efter honom:)!
 

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Jag ser jätteofta annonser där ston säljs dräktiga och undrar varför? Om man inte tänkt behålla stoet, varför betäcka det då? Ja jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Ny tråd för oss med dräktiga ston som ska föla 2016.
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
115 904
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp