Dräktiga ston 2014/2015.

Haha ja lite småilsk sådär;) japp det är hon! Vad kul, känner inte till speciellt mkt hästar efter honom!
Han hade väl inte jättestora årskullar. Blev sänkt till C. Tror han hade ett trevligt humör som han nedärvde till dom flesta fast han glömde min eller så kom det från modern, vilket jag tror:)!

Har du bild på ditt sto?
 
Min tjej är mycket lugnare nu när hon är dräktig. Och hon har blivit medveten att hon är en liten häst, inte störst på jorden. Hon har liksom börjat bli rädd om sig.
Sen brukar hon vara jättekinkig med att man rör vid vissa ställen. När hon anlände hos mig sparkade hon till och med efter mig och kunde hugga lite om hon hade fått mat. Nu gör hon aldrig det, vi har fått bort beteendet, men hon gillar fortfarande inte att bli rörd vid speciella ställen, magen är en del. Men nu tycker hon det är skönt när man står och klämmer och känner ;) Jättejätteskönt om man kliar under magen också!
 
Jag hade en exakt likadan film. På mitt odräktiga sto - tyvärr är den telefonen död. Alltså det är inte så att jag vill ta ifrån dig att du ser fosterrörelser, jag bara konstaterar att jag sett exakt samma livlighet i en odräktig mage.

Det du börjar se vid ljumskarna nu - känns sannolikare som fosterrörelser

Fast jag har juh fått bekräftat av veterinären att det var fosterrörelser jag känt, de började i slutet på november men försvann för ca 2 veckor sen. Har aldrig känt de innan under de andra månaderna och har svårt o tro att tarmrörelser känns så starkt som dessa buffar/sparkar gjorde. Nu känner o ser jag bara i ljumskarna när fölis rör sig och det är inte alls lika tydligt som det jag såg o kände runt naveln, men det börjar klart bli rejält trångt där inte, man ser på stoet att de hugger till ibland när fölis sparkar till/ändrar ställning lite,

Idag hade hon blött lite där bak, upptäckte de då min shettis stod o slickade henne på bakbenen... Blev såklart orolig o googlade runt o insåg snart att det inte var något att oroa sig för om stoet i övrigt mådde bra o hon e som vanligt o har ingen feber.
Mitt sto har oxå sen ett par dagar tillbaka blivit dålig på att äta sitt hö, som väl e får hon i sig tillräckligt men det är ovant då hon annars alltid varit ett matvrak...
 
Han hade väl inte jättestora årskullar. Blev sänkt till C. Tror han hade ett trevligt humör som han nedärvde till dom flesta fast han glömde min eller så kom det från modern, vilket jag tror:)!

Har du bild på ditt sto?

Då har Bella fått hans trevliga humör! Eller snarare är man trevlig mot henne är hon trevlig tillbaka. Har haft några olika medryttare genom åren, nån sa att bella va jättetittig ute, nåt jag aldrig märkt av. Men dom matchade kanske inte varandra. En annan medryttare ha stressad jämt, slutade med att Bella vägra komma in från hagen! Så hon har ju sina egenskaper, men för mig skulle hon kunna gå igenom eld!
 
Mitt sto kastade sitt föl nu på morgonen... Hittade henne genomsvettig med en del av fosterblåsan utanför fylld med blodigt vatten... Distriktaren kom fort som väl var. Fölet låg fel o vi fick dra ur de... Världens finaste hingst med två jämna strumpor bak o perfekt bläs... Livet är orättvist...
 
Mitt sto kastade sitt föl nu på morgonen... Hittade henne genomsvettig med en del av fosterblåsan utanför fylld med blodigt vatten... Distriktaren kom fort som väl var. Fölet låg fel o vi fick dra ur de... Världens finaste hingst med två jämna strumpor bak o perfekt bläs... Livet är orättvist...

Men kära nån! Jag är så ledsen för er skull.
 
Mitt sto kastade sitt föl nu på morgonen... Hittade henne genomsvettig med en del av fosterblåsan utanför fylld med blodigt vatten... Distriktaren kom fort som väl var. Fölet låg fel o vi fick dra ur de... Världens finaste hingst med två jämna strumpor bak o perfekt bläs... Livet är orättvist...
Nej fy fasen så orättvist!! Lider så med både dig o stoet.:(
 
Mitt sto kastade sitt föl nu på morgonen... Hittade henne genomsvettig med en del av fosterblåsan utanför fylld med blodigt vatten... Distriktaren kom fort som väl var. Fölet låg fel o vi fick dra ur de... Världens finaste hingst med två jämna strumpor bak o perfekt bläs... Livet är orättvist...
Så fruktanvärt..... Jag beklagar verkligen... Jag hoppas att det går bra med ditt sto.
 
Tack alla! Hon fick stå kvar i Hbg, de vet inte riktigt vad som är fel men hon e uttorkad, förstoppad o full med gas, kan vara efter kastningen men kan oxå vara kolik. Men de är rädda för att hon kanske blöder från livmodern in i buken så de vätskar upp henne nu o kommer ha intensivvård på henne. De har fått ok att göra allt som går för o klara henne!! Var fruktansvärt o lämna henne där nu o inte veta om man ser henne igen... :cry:
 

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Jag ser jätteofta annonser där ston säljs dräktiga och undrar varför? Om man inte tänkt behålla stoet, varför betäcka det då? Ja jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Ny tråd för oss med dräktiga ston som ska föla 2016.
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
115 904
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp