Sv: Djurplågeri?
Du får inte slå hästen, du får korrigera hästen ett fåtal gånger under loppet och driva den med pisk 3 gånger under ett upplopp.
Du får inte släppa tömmen, därför får du ingen större kraft i drivningen.
Travet är hårt bevakat av både media, veteinär och övriga funktionärerer.
En häst som inte vill, kan du slå dig trött på, den vill iallfall in.
Vad får dig att tro att travhästar är rädda? De har ju snarare ett rykte om sig att vara väldigt trevliga, lugna och väluppfostrade.
Vart ser du rädslan, våldet, oviljan i mina filmer undrar jag igen!?
Byter ut?
Är mitt intresse trav/hoppning/dressyr/nh/körning och hästen inte lämpar sig, så är det varken kul för mig eller hästen att fortsätta med den individen. då är det väl bättre att vi går åt olika håll och hästen får göra det den är bättre lämpad för och jag utöva det jag vill?
Hur fick du tag på dina hästar, var de ingens vän och blev utbytta?
Vad gör du själv?
Varför svarar du inte på de frågor som ställs till dig?
Det finns flera drivnings trådar, där det utförligt förklaras de regler och bestraffningar som gäller för travet.Vad händer om hästen saktar efter då?
Jag menar, om det inte fanns något våld alls i travsport, då skulle ju kuskarna inte ha spö. De driver hästen när den ligger för långt bak, med hjälp av spöet, och det är nog inte direkt skönt?
Du får inte slå hästen, du får korrigera hästen ett fåtal gånger under loppet och driva den med pisk 3 gånger under ett upplopp.
Du får inte släppa tömmen, därför får du ingen större kraft i drivningen.
Travet är hårt bevakat av både media, veteinär och övriga funktionärerer.
Och du tror att travhästen är en maskin som man kan slå in vilja i?Om mina hästar inte vill, förbättrar jag ledarskapet med en massa övningar och det brukar räcka. Är hästen rädd vänjer jag den vid "faran" och tar ett litet steg i taget. Om jag märker att de inte har den kapacitet jag är ute efter, så får jag helt enkelt leva med det och göra det bästa av situationen. Hästar är vänner, och vänner byter man inte ut bara för att de inte är tillräckligt "duktiga".
En häst som inte vill, kan du slå dig trött på, den vill iallfall in.
Vad får dig att tro att travhästar är rädda? De har ju snarare ett rykte om sig att vara väldigt trevliga, lugna och väluppfostrade.
Vart ser du rädslan, våldet, oviljan i mina filmer undrar jag igen!?
Byter ut?
Är mitt intresse trav/hoppning/dressyr/nh/körning och hästen inte lämpar sig, så är det varken kul för mig eller hästen att fortsätta med den individen. då är det väl bättre att vi går åt olika håll och hästen får göra det den är bättre lämpad för och jag utöva det jag vill?
Hur fick du tag på dina hästar, var de ingens vän och blev utbytta?
Avlar.Jag frågade trots allt först, vad gör du när om dina hästar inte vill eller kan längre?
Vad gör du själv?
Varför svarar du inte på de frågor som ställs till dig?