Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det loppet va tårgripande.
Missade du live sändningen från V:75 avd 6???
Min spik nr 5 Anthon Bris vann!!!! Jabba.................
Men???? Hur kunde han vinna som aldrig tidigare vunnit och genom hela loppet va så ofräch (även i provstarterna) att den borde fått startförbud!!
Jag tackar Örjan för sin mästerliga körkonst men led med hästen främst på upploppet,, här kan vi snacka om "trallopp" och mer h.b. halt häst har jag aldrig skådat som vinnare. Kanske vann den sitt förta lopp denna dag på alla tidigare otaliga försök enbart genom att den försökte springa i från smärtan och hade en kusk som va gudabenådig (som vanligt) på att måtta in linjen.
Hade detta lopp gått i Frankrike så hade det gått fett bort,, hästen hade blivit diskad och av med segern för oren trav. Jag stödjer absolut inte Fransk travsport med just denna regel anser jag att dom har som ett föredömme.
Sedan va det en annan häst som man livligt diskuterade eftersom den gick med enbart en baksko, man sa inte vilket bakben den hade sko på men ska vi gissa???? Mitt svar är på H.B.
Som ngn sa så går jag emot mig själv,,, trav e trav och i trav gäller det att tjäna pengar, det gäller både spelare,tränare,ägare och körsven så där e vi helt överens.
Därmed verkar vi ha olika syn på djurskyddet och vad man kan göra för att hästarna ska få en ärlig tjans att visa sina egna prestationer utan massa mickel med balanseringar och "fungerande" utrustningar för dagen för att dom ska "överprestera" i ren flycktinstinkt.
En häst som ärligt är löpsugen behöver inga hjälpmedel,, en häst som behöver hjälpmedel kommer ofelbart förr eller senare leda till individens själp medel.
Ett punkt 21 lopp innebär väll 0 0 0 0 0 (fem ägg) i dom senaste fem starterna för att man ska "kvala" dit??
Varför en hel omelett och inga startpoäng??
Fruktansvärt.HUR kan du bara låta den stackars hästen plågas så???
Låt genast TS pussa henne 10 gånger på mulen som tröst.
lugn bara lugn hjärte humlan, Coari har säkert en & annan åsikt på detta också..
Vill bara inflika att det är inte travet som drar in pengar utan det är faktiskt alla som spelar på trav som drar det stora lasset.
Så jag anser mig själv som en god sponsor till dagens travsport.
Go Natt.
(svar till alla som är emot mig) .
Jag har egen häst, och jag använder aldrig spö, aldrig straff och aldrig blir jag arg. Man använder spö på travet, varför gör ni det?
Om hästen vill springa till 100 % ska man inte behöva driva på.
men vi säger då, att helt plötsligt så skulle alla era hästar vägra springa. Precis alla. Ni klarar inte att få dem att röra på sig på banan, alltså kan de inte vara med i fler lopp. De är inte heller sjuka, det är bara ren ovilja.
Vad gör ni då?
Har du tittat på mina filmer?
Kan du berätta vart du ser våldet, straffet, slagen, oviljan??
Vad gör du med dina hästar när de inte kan/vill längre?
(svar till alla som är emot mig)
men vi säger då, att helt plötsligt så skulle alla era hästar vägra springa. Precis alla. Ni klarar inte att få dem att röra på sig på banan, alltså kan de inte vara med i fler lopp. De är inte heller sjuka, det är bara ren ovilja.
Vad gör ni då?
Det är bara dumt och hålla på och spekulera i sånt här,för det kommer aldrig att hända!