Män som är bra föräldrar och kärleksfulla och omhändertagande partners finns säkert, om du hittar dem i rätt stund och kärlek uppstår är en annan femma...Finns det män som har ”allt”? Som engagerar sig i barn och hushåll, som uppmuntrar och får en att känna sig som världens underbaraste och gnistan i relationen finns kvar?
Jag har haft två förhållanden i mitt liv. Den första kände jag aldrig några tvivel om att det skulle gå bra att skaffa barn med men gnistan försvann. Men den andra finns gnistan kvar men jag känner tvivel inför om vi skulle klara av gemensamma barn.
Är det värt att ge upp något som är till största delen bra för att försöka hitta någon annan eller jagar man efter något som inte finns?
Hade jag varit du hade jag tänkt om, och funderat på om nuvarande relationen är viktigast eller att skaffa barn är prio ett. För ärligt talat hade jag hellre övervägt att skaffa barn på egen hand än med någon som bevisligen är en lat och oengagerad förälder. Han må lova guld och gröna skogar, och säkert mena det när han säger det, men gör han ingen rejäl förändring i sitt föräldrarskap nu (självmant, utan att du tjatar och påminner honom) så kommer det troligen inte ske sen med nya barnet heller. Och du riskerar att hamna i en situation där du ska ta hand om bebis, hästar och en lat man, orkar du det?